۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱

معممی مقدم:

محوری ترین کار سازمان تبلیغات هدایت تشکل های دینی است

محوری ترین کار سازمان تبلیغات هدایت تشکل های دینی است

سنندج – خبرگزاری مهر: مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رسالت سازمان در راستای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه، گفت: محوری ترین کار سازمان حمایت و هدایت تشکل های دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معممی مقدم ظهر سه شنبه در نشست تعاملی فعالان و تشکل های فرهنگی و مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هدایت تشکل های دینی به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه و انتقال آن به دیگر مرزها می تواند برکات زیادی برای انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که سازمان ظرفیت های متراکم جامعه اعم از مدنی و دینی را با خود دارد، افزود: استفاده از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف باید یکی از اولویت های کاری باشد.
 
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مزیت نسبی سازمان تبلیغات اسلامی داشتن همه ظرفیت های مذهبی و مدنی است و در این راستا برنامه ریزی هایی باید با تدبیر و اندیشه اتخاذ شود تا این ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگ اسلامی تجمیع شوند.
 
معممی مقدم یادآور شد: به گفته رهبر انقلاب کار جمعی در ایران بسیار کم است و باید یکی از دغدغه های سازمان گسترش کار جمعی در بین آحاد جامعه به ویژه هئیت های مدنی و مذهبی باشد.
 
وی ادامه داد: توجه به کارهای نوآورانه و حضور در جلسات نقد و بررسی مسائل مختلف حاضر در جامعه و فضای موجود می تواند در بسیاری از کاستی های حوزه دین ارتقا ایجاد کند.
 
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید تمامی تولیدات فرهنگی، دینی و مذهبی در معرض داوری عموم قرار بگیرد چرا که عرصه تولید عرصه فرهیختگی و دانایی است و انتقال آن به جامعه می تواند خرد جمعی را افزایش دهد.
 
معممی مقدم اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی کشور 91 هزار هئیت مذهبی و 80 هزار مداح دارد و با استفاده از این ظرفیت می توان در حوزه دین گام های ارزنده ای را برداشت و در جنگ نرم مانند کوه در مقابل دشمنان ایستاد.
 
مدیریت تعاملی باید ملاک عمل باشد
 
وی افزود: تعامل و کار جمعی برکات زیادی دارد و در کل اتفاق حسنه ای است که می تواند باعث ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی، اسلامی در جامعه باشد.
 
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: استمرار جلسات تعاملی می تواند در ارتقای فرهنگ اسلامی و تحقق برنامه های سازمان بسیار موثر باشد.
 
معممی یادآور شد: با توجه به شرایط و آمایش منطقه باید در حوزه فرهنگ مذهبی برنامه ارائه شود و توجه به این امر می تواند برکات زیادی را در حوزه فرهنگ مذهبی به  دنبال داشته باشد.
 
وی ادامه داد: در کل کشور چهار هزار کانون قرآنی و پنج هزار و 200 خانه قرآنی داریم که باید به جد گسترش داده شوند چرا که تکیه بر آیات و مفاهیم قرآنی می تواند جامعه را از هر گناه و معصیتی مصون کند.
 
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه بانوان با توجه به نقشی که در جامعه و خانواده دارند حوزه عقلانیت و فرهیختگی جامعه است و تقویت و حمایت از تشکل های مذهبی در حوزه بانوان می تواند در حوزه های فرهنگی – مذهبی نقش کلیدی را در مقابله با توطئه های دشمنان داشته باشد.
 
معممی اظهار داشت: بانوان در تمامی عرصه به حمدالله حضور گسترده دارند و همین امر زنان مسلمان را به الگویی کامل برای دیگر زنان جهان تبدیلی کرده و استفاده از این ظرفیت می تواند در راستای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی موثر باشد.
کد خبر 2367178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha