۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶

نمایش یک فیلم پس از درگذشت کارگردان/ «رای باز» می‌توانست مخاطب را جذب کند

نمایش یک فیلم پس از درگذشت کارگردان/ «رای باز» می‌توانست مخاطب را جذب کند

جلسه نقد و بررسی فیلم «رای باز» به کارگردانی مهدی نوربخش در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم «رای باز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی نوربخش و نویسندگی مهدی نوربخش و رضا کیانیان عصر دوشنبه ۱۷ شهریور ماه در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد و سپس نشست نقد و بررسی آن با حضور رضا درستکار منتقد سینما، فرشاد بشیرزاده فیلمبردار و مجید مشیری بازیگر این فیلم برگزار شد.

مجید مشیری بازیگر این فیلم با ابراز خوشحالی از بازی در «رای باز» گفت: خیلی خوشحال هستم که در این فیلم بازی کردم. امروز پس از ۱۳ سال از تصمیمی که گرفتم خوشحال هستم. بازی در این فیلم برای من نکات بسیار زیادی داشت، اگرچه بازی در برخی از صحنه‌ها بسیار سخت بود، اما با صحبت‌های مهدی نوربخش همه چیز به خوبی جلو ‌رفت.

وی افزود: من در صحنه‌هایی خود چیزهایی به فیلمنامه اضافه می‌ کردم، بخش‌هایی هم همزمان در صحنه و با خواست مهدی به فیلمنامه اضافه ‌کردیم، تعامل من با مهدی در این فیلم به گونه ‌ای بود که ما با هم در این فیلم کوچک‌ ترین مشکلی نداشتیم، امروز از این بابت بسیار ناراحت هستم که چرا هیچ وقت به «رای باز» اجازه پخش داده نشد، فیلمی که واقعیت زندگی ما بود، مطمئن هستم اگر امروز این فیلم در سطح کشور پخش شود، قطعا مخاطبان با آن ارتباط برقرار می کنند.

در ادامه فرشاد بشیرزاده به سیاه و سفید بودن این فیلم اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدا مبنا بر این بود که این فیلم سیاه و سفید باشد، البته در بخش‌هایی از فیلم تیر‌گی بیشتر و در بخش‌های دیگر روشنایی بیشتری داریم، بخش بسیار کوتاهی از این فیلم نیز با خواست مهدی نوربخش رنگی است، در مجموع تمام فیلم در تیر‌گی به سر می‌برد، سعی کردیم تا آنجا که می‌توانیم نسبت‌های سیاه و سفید را حفظ کنیم.

فیلم «رای باز» حکایت صابر، جوان جنگ زده جنوبی است که رای بازش پس از نه سال صادر می‌شود. او طی ۴۸ ساعت مرخصی قصد دارد تا همراه با «آنکل» هم بند سابقش در تهران بزرگ، از «شریف» همکار سابقش انتقام بگیرد.

این فیلم در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۱) به نمایش درآمد. همچنین در هفتمین دوره جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲ تندیس بهترین چهره‌پردازی را دریافت کرد.

کد خبر 2367315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha