۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

قوپرانلو:

تامین سلامت زنان شاغل خراسان شمالی از اهداف دفتر امور بانوان است

تامین سلامت زنان شاغل خراسان شمالی از اهداف دفتر امور بانوان است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل امور بانوان استانداري خراسان شمالي گفت: توجه به تامین سلامت زنان شاغل استان از جمله اهداف و برنامه هاي مهم دفتر امور بانوان استانداري است.

مهردخت قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر از مجموع جمعيت زنان خراسان شمالي 12درصد را بانوان شاغل و 55 درصد را زنان خانه دار تشکیل می دهد.

وي با بيان اينكه زنان در جامعه نقش به سزایي ايفا مي كنند، گفت: هم اكنون 10 نفر از بانوان جزو اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي استان، 49 نفر عضو شوراي روستاها، 71 نفر دهيار و شش نفر نيز در نهادهاي مختلف سمت مديريتی دارند.

اين مقام مسئول در استانداري خراسان شمالي با بيان اينكه دفتر امور بانوان استانداري در راستاي ارائه خدمات به بانوان استان طرح هاي متعددي را در دستور كار خود قرار داده است اظهار كرد: تدوين سند راهبردي بانوان استان كه اعتبارات آن نيز در سال جاري اخذ شد از جمله برنامه هاي اين بخش در استانداري است.

قوپرانلو با اشاره به اينكه اهميت به سلامت زنان شاغل استان نيز يكي از مهم ترين اهداف دفتر امور بانوان استانداري است افزود: دراجراي اين طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی دستگاههای مرتبط، زنان شاغل به طور ساليانه به منظور جلوگيري از بيماري ها و سرطان ها چكاب مي شوند.

مديركل امور بانوان استانداري اضافه كرد: همچنين توجه به بهداشت باروري زنان با توجه به سياست افزايش جمعيت نيز در جهت سلامت كودكان از ديگر برنامه هاي دفتر امور بانوان و خانواده استانداري است.

وي تحكيم بنيان خانواده، ارائه مشاوره به زوجين، آموزش مهارت هاي زندگي و... را از جمله برنامه هاي اداره کل امور بانوان استانداري در سال جاري عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین سرشماری 436 هزار و 140 نفر از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی را زنان تشکیل می دهند.

کد خبر 2367627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha