۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

هروی در نشست خبری:

کاراته بازهم در ارتقاء جایگاه کاروان ورزشی ایران تاثیرگذار خواهد بود

کاراته بازهم در ارتقاء جایگاه کاروان ورزشی ایران تاثیرگذار خواهد بود

مربی تیم ملی کاراته با اشاره در پیشن بودن بازیهای آسیایی در اینچئون کره جنوبی گفت: کاراته با مدالهای متعدد در هر دوره نقش تعیین کننده ای در ارتقاء جایگاه کاروان ورزشی کشور داشته و در این دوره در تلاشیم تا همین نقش را به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام هروی که در نشست خبری فدراسیون کاراته در کمیته ملی المپیک شرکت کرده بود با بیان مطلب فوق ادامه داد: کاراته از اولین حضور خود در بازیهای آسیایی هیروشیما تا دوره قبلی که در گوانگجو برگزار شد 30 فرصت کسب مدال داشته که از 22 فرصت آن بهترین بهره را برده است و به همین واسطه بهترین نقش را در ارتقاء جایگاه ورزش کشور داشته است و در این دوره هم همین وظیفه را اجرا خواهیم کرد.
 
وی افزود: متاسفانه در کاراته داوری نقش تعیین کننده ای دارد و همین موضوع می تواند مشکلات را برای ما در پی داشته باشد. مشکلی که ما هیچ تمهیدی نمی توانم برای آن اتخاذ کنیم فقط در تمرینات آنچنان با قدرت کار کرده ایم تا نفرات ما با آمادگی بالا به دیدار رقبای بروند و به آنها نیز گفته ایم که علاوه بر رقیب باید مراقب داور هم باشند. 
 
هروی به سه تورنمنت کاراته وان اشاره کرد و گفت: مسابقات اندونزی، ژاپن و ترکیه مد نظر ما در برنامه های آماده سازی قرار داشت که به خوبی اجرا شد و در هر مسابقه نفرات خود را به خوبی ارزیابی کردیم و با واسطه همین ارزیابی ها نیز ادامه تمرینات طراحی شده و با آمادگی بالا راهی اینچئون خواهیم شد.
 
مربی تیم ملی در خصوص آسیب دیدگی مهدیزاده و سمندر گفت: کاراته ورزشی مبارزه ای است و آسیب دیدگی جزیی از آن است که همیشه همراه ورزشکار بوده و ما برای جلوگیری از تشدید آن و همچنین شرابط وزنی آنها که نباید در فاصله اندک دوبار  وزن کم کنند اجازه ندادیم در ترکیه به میدان بروند و این دو علاوه بر آنالیز رقبای خود روزی دو جلسه تمرین هم پشت سر گذاشتند. همین مسابقات ترکیه سطح بالا بود و بسیاری از قهرمانان جهان بازنده میدان را ترک کردند که باعث شد آنالیز خوبی از رقبای خود داشته باشند. 
 
وی در مورد تغییر در ترکیب تیم اعزامی به بازیهای هم گفت: با برگزاری مسابقات انتخابی ترکیب تیم مشخص شد و در مسابقات مختلف هم نفرات ارزیابی شدند. ضمن اینکه در وزن 75- کیلوگرم نیز بررسی‌های انجام شده باعث شد تا حسنی پور در همان وزن باقی بماند و امیدوارم که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.
 
هروی در پایان گفت: این تیم مدتهاست که در اردو و مسابقات مختلف برای کسب نتیجه مطلوب در مسابقات پیش رو تلاش کرده و امیدورام نفرات تیم روز مسابقه شرایط خوبی داشته باشند تا بتوانیم با دست پر به تهران بازگردیم.
کد خبر 2367871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha