۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱

خندان دل:

مشکلات مدیریت نادرست پسماند در کوتاه زمان برطرف نمی شود

مشکلات مدیریت نادرست پسماند در کوتاه زمان برطرف نمی شود

اراک- خبرگزاری مهر: معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر مدیریت صحیح پسماندها در کشور گفت: مشکلات ایجاد شده با مدیریت نادرست در پسماند کشور در مدت زمان کوتاه برطرف نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ خندان دل ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند اراک افزود: مدیریت صحیح پسماند می تواند به عنوان منابع مالی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در اراک و ساوه روزانه 400تن زباله تولید می شود که این حجم پس از مدت کوتاهی تبدیل به کوهی از زباله خواهد شد که قطعا زندگی شهری را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: حضور سرمایه گذار در مدیریت پسماند نیازمند فعالیت سریع این چرخه می باشد که انعقاد قراردادهای بلند مدت و میان مدت حضور سرمایه گذار را رقم خواهد زد.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: در بیشتر شهرهای کشور 85 درصد از زباله ها بازیافت می شوند و در استان مرکزی نیز این مهم با خرید تجهیزات و ماشین آلات از منابع داخلی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تولید کود از زباله های تر باید مدنظر مدیران ذیربط قرار بگیرد علی رغم تولید این نوع کود متاسفانه در کشور بازار فروش آن فراهم نشده است.

خندان دل با تاکید بر اینکه دولت موظف است استانداری ها را در این مهم حمایت کند گفت: در کشورهای توسعه یافته از زباله به عنوان بسته انرژی استفاده می شود که با حرکت به این سمت از خطرات پسماند بر زندگی شهری کاسته خواهد شد.

بی توجهی به پسماندهای شهری و بیمارستانی

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مولفه های مدیریت شهری مدیریت پسماندهای شهری و بیمارستانی است که بی توجهی به آن محیط زیست و زندگی انسان را با خطر مواجه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند در استان اظهار کرد: امید است اقدامات صورت گرفته در مدیریت پسماند به نتیجه نهائی که افزایش ایمنی و سلامت در جامعه است منجر شود.

محمد حسین مقیمی افزود: مدیریت پسماند افزایش ایمنی و سلامت جامعه را در پی دارد.

مدیر کل دفتر شهری استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: مجتمع فناوری پسماند ساوه با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پسماندهای خطرناک را معدوم می کند.

سعید فرخی افزود: در سطح کشور در استانهای مرکزی و اصفهان دو مجتمع معدوم سازی پسماند خطرناک با همکاری بخش خصوصی فعالیت می کنند.

مدیر کل دفتر شهری استانداری مرکزی اظهار کرد: روزانه 730 تن پسماند و 350 تن نخاله عمرانی در استان مرکزی تولید می شود.

وی با بیان اینکه روزانه شش تن زباله خشک در سطح استان مرکزی جدا و تفکیک می شود افزود: در سطح این استان طرح تفکیک زباله از مبداء برای 10 درصد جمعیت شهری انجام می شود که رقم قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه عمده روش دفع زباله در استان مرکزی دفن است و مقدار ناچیزی سوزانده می شود تاکید کرد: به غیر از شهرستان خمین که کارخانه کمپوست دارد باقی زباله شهرستانهای استان مرکزی به میزان 730 تن روزانه دفن می شود.

 

کد خبر 2367946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha