۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

خدادی:

اخلاق مداری و انصاف در کار رسانه باید محور کار باشد

اخلاق مداری و انصاف در کار رسانه باید محور کار باشد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: اخلاق مداری و رعایت انصاف در کنار کار حرفه ای باید محور فعالیتهای رسانه ای باشد تا بتوان در توسعه کشور تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدادی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: باید رسانه ها را شناخت و نسبت خود را با آن تعریف کرد و برای انتقال پیام از روشهای جدید بهره برد.

خدادی در  جلسه شورای اداری استان قزوین گفت: ارتباطات بخش مهم کارکرد هر مدیری است اما بزرگترین مشکل ما در تولید محتواست که در آن ناتوان هستیم که باید این نقیصه در شرایط کنونی جبران شود.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: مخاطب شناسی در حوزه رسانه‌ای نقش تعیین کننده ای دارد که باید جامعه هدف را مشخص کنیم و در این مسیر نیازمند بازتعریف هستیم تا مخاطبانی که به شما مراجعه نمی کنند هم در زمره جامعه هدف قرار گیرد.

این مسئول افزود: در تولید محتوی کارکرد حرفه ای مهم است و در نوشتن گزارش کار در اشتباه هستیم و نگاه ابزاری به رسانه موجب شده به نتایج مورد نظر دست پیدا نکنیم.

خدادی بیان کرد: در حوزه رسانه گاهی با ابهاماتی روبه رو می‌شویم که باید به صورت شفاف مطرح کنیم و در این حوزه فعالیت‌های شبهه شناسی و القا سازی هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه مداری باید از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و با دریافت بازخورد رسانه ای عملکرد خود را ارزیابی کنند ونباید انتظار داشت رسانه ها فقط دنبال انتقال پیام باشند.

خدادی اظهارداشت:برای رفع شبهه در مخاطب باید شبهه شناسی را بلد باشیم زیرا دشمن تلاش می کند با القاء منفی دستاوردهای ما را زیر سوال ببرد لذا رویکرد ما باید پاسخگویی باشد و از واکنش به کنش برسیم.

رسانه ها انصاف را رعایت کنند

مدیرعامل ایرنا بیان کرد: مدیران در ایجاد خط برگشت پیام باید برنامه داشته باشند زیرا مسیر کارکرد مسئولان را اصلاح یا تثبیت می کند.

وی رعایت انصاف در کار رسانه ای را مهم دانست و تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا با 80 سال سابقه فعالیت نبض تپنده نظام است و هیچگاه تعطیلی ندارد و با استقلال سیاسی تلاش می کند در مسیر اطلاع رسانی موفق گام بردارد.

خدادی گفت: اخلاق و انصاف دو محور اساسی کار در خبرگزاری ایرناست و با ارتباط تنگاتنگ با دستگاههای اجرایی تلاش می کنیم تاثیرگذاری مناسبی در توسعه کشور داشته باشیم.

کد خبر 2368520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha