۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵

گزارش خبری/

خزان ناهماهنگی در ستاد سفرهای تابستانی لرستان/ وقتی عدم همگرایی منجر به فرصت سوزی می شود

خزان ناهماهنگی در ستاد سفرهای تابستانی لرستان/ وقتی عدم همگرایی منجر به فرصت سوزی می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی تابستان روزهای پایانی خود را می گذراند که ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی لرستان با مشکلی به نام عدم هماهنگی دستگاههای عضو این ستاد همچنان مواجه است تا بازهم عدم همگرایی منجر به فرصت سوزی در این زمینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی لرستان به صورت ماهانه در طول تابستان برگزار شده است، جلساتی که تاکنون سه بار شاهد تشکیل شدن بوده ولی به نظر می رسد هنوز نتوانسته هماهنگی لازم را برای رفع مشکل کوچکی چون نصب بنرهای مربوط به ستاد ایجاد کند.

ماجرا از این قرار است که بعد از پایان ماه مبارک رمضان متولیان امر نسبت به نصب بنرهای راهنمای مسافران تابستانی و همچنین معرفی مراکز اسکان مسافران اقدام می کنند ولی در کمتر از یک روز به گفته مسئولان میراث فرهنگی این بنرها از سطح شهر جمع آوری می شود.

در این میان توپ جمع آوری بنرها به زمین شهرداری خرم آباد فرستاده شد و شهرداری نیز این توپ را به زمین بخش خصوصی که مسئولیت داربست ها و بنرهای سطح شهر به او واگذار شده می اندازد تا این سیر تسلسل بی نتیجه ادامه پیدا کند.

این موضوع کوچک در حالی به سومین جلسه ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی لرستان کشیده شد که به نظر می رسد با یک هماهنگی کوچک میان دستگاههای مربوطه این مشکل همان زمان نیز قابل حل شدن بود و معطلی یکماهه رفع مشکل تا برگزاری جلسه بعدی غیرضروری به نظر می رسید.

میراث فرهنگی: بنرها یک روز پس از نصب جمع آوری شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان صبح جمعه در این جلسه گفت: بنرهای مربوط به خوشامدگویی و راهنمایی مسافران تابستانی در خرم آباد و همه شهرستانهای استان نصب شد که متاسفانه در خرم آباد بعد از یک روز نسبت به پاره کردن و جمع آوری بنرها اقدام شد.

عیدالرضا مهاجری نژاد با بیان اینکه این بنرها در خرم آباد با کسب مجوز از شهرداری نصب شده بود، عنوان کرد: با این حال به رغم پیگیری های انجام شده معلوم نیست که چرا نسبت به جمع آوری این بنرها اقدام شده است.

معاون شهردار: جمع آوری بنرها را برای نخستین بار می شنوم

معاون شهردار خرم آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع جمع آوری بنرهای ستاد هماهنگی سفر را برای نخستین بار است که می شنود افزود: شهرداری خرم آباد در زمینه فضاسازی و تبلیغات چه در ایام نوروز و چه تابستان نهایت همکاری را ستاد سفر داشته است.

محمدخانی با بیان اینکه جمع آوری بنرهای ستاد هماهنگی سفر توسط عوامل شهرداری صورت نگرفته است افزود: حتی اگر بنری در سطح شهر بدون مجوز نصب شده باشد شهرداری نسبت به جمع آوری و نه پاره کردن آن اقدام می کند که در مورد بنرهای ستاد هماهنگی سفر موضوع جمع آوری توسط شهرداری نیز منتفی است.

مهدی پازوکی معاون فرماندار خرم آباد نیز در این جلسه از موضوع جمع آوری بنرهای مربوط به ستاد هماهنگی سفر ابراز بی اطلاعی کرد.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری: جمع آوری بنرها توسط شهرداری را تایید نمی کنم

هرمز نصیری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری لرستان نیز با بیان اینکه از مجموع مصوبات ستاد هماهنگی سفرهای تابستانی 6 مورد مربوط به شهرداریها بوده است افزود: این موارد طی نامه ای به صورت کتبی به شهرداریها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در مورد نصب بنرها نیز طی نامه ای در تاریخ 25 مردادماه به شهرداریها اعلام شده که نسبت به نصب رایگان بنرها ستاد اقدام کنند.

نصیری در مورد جمع آوری بنرها نیز عنوان کرد: این موضوع به صورت شفایی از سوی معاونت گردشگری میراث فرهنگی اعلام شد که در تماس با شهردار خرم آباد آقای محمد مهرابی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کردند.

وی با بیان اینکه جمع آوری بنرها از سوی شهرداری را تایید نمی کنیم یادآور شد: ممکن است این موضوع توسط بخش خصوصی صورت گرفته باشد.

این سخنان در حالیست که معاون شهرداری خرم آباد نیز با بیان اینکه بنرهای ورودی شهرها را به بخش خصوصی واگذار نکرده اند، جمع آوری این بنرها توسط بخش خصوصی را نیز رد می کند.

معاون میراث فرهنگی: موضوع جمع آوری بنرها به شهرداری گزارش شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان نیز با یادآوری اینکه موضوع نصب و جمع آوری بنرها در نامه هایی به اطلاع شهرداری و دفتر امور شهری استانداری رسیده است عنوان کرد: بنرهای ستاد هماهنگی سفر با آرم میراث فرهنگی و شهرداری نصب شده بود که سریع جمع آوری شدند.

دیانوش چراغی از جمع آوری بنرهای راهنمای اسکان مسافران آموزش و پرورش یک روز پس از نصب نیز خبر داد.

گودرز کریمی مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان نیز با تایید موضوع جمع آوری بنرها عنوان کرد: بنرهای آموزش و پرورش که برای راهنمایی مسافران به منظور پیدا کردن محل های اسکان نصب شده بود یک روز پس از نصب جمع آوری شد که در این زمینه با شهردار خرم آباد نیز صحبت شده است.

وی بیان داشت: در نهایت با توجه به طرح این موضوع که ممکن است کار جمع آوری بنرها توسط بخش خصوصی صورت گرفته باشد از شهردار خرم آباد نامه ای گرفته شد که هر کس برای جمع آوری آمد نسبت به ارائه نامه اقدام شود.

صدای استاندار درآمد

این سخنان دستگاههای مختلف که بخش عمده ای از زمان جلسه را به خود اختصاص داد منجر به واکنش استاندار لرستان نیز شد تا هوشنگ بازوند از عملکرد جزیره ای دستگاهها انتقاد کند.

وی با بیان اینکه دستگاههای عضو ستاد تسهیلات سفر باید با هم ارتباط داشته باشند افزود: اگر در این زمین مشکلی پیش آمد باید سریع با هماهنگی دستگاهها رفع شود نه اینکه مشکلات را بگذارند یک ماه بعد که جلسه تشکیل شد مطرح کنند.

استاندار لرستان افزود: این بی تدبیری الان منجر شده که در این جلسه هیچ کسی از مشکل پیش آمده خبر نداشته باشد در حالیکه اگر همگرایی لازم وجود داشت نباید شاهد این مشکلات می بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اعضای این ستاد به صورت تیمی عمل کنند یادآور شد: باید دستگاهها از بخش نگری پرهیز و در مسیر همگرایی بیشتر قدم بردارند.

بازوند نفس تشکیل و برگزاری این جلسه را هماهنگی بیشتر برای پذیرایی از مسافران دهه آخر شهریورماه به عنوان پیک سفرهای تابستانی به استان دانست و بیان داشت: این سومین جلسه ای است که طی تابستان برگزار می شود.

استاندار لرستان با قبول این موضوع که دو جلسه گذشته ستاد سفرهای تابستانی متاسفانه منجر به ایجاد همگرایی بین دستگاهها نشده است از ارجاع موضوع جمع آوری بنرهای مربوط به ستاد هماهنگی سفر به فرمانداری برای پیگیری خبر داد.

به هر روی در حالی ستاد سفرهای تابستانی استان درگیر مشکلات اینچنین است که به راحتی روزها و فصلهای گردشگر پذیر لرستان از دست می رود تا عدم هماهنگی میان دستگاههای مرتبط منجر به فرصت سوزی در این زمینه شود.

برگزاری دو جلسه قبلی ستاد سفرهای تابستانی به ریاست معاون عمرانی استاندار لرستان نشان می دهد که این جلسات رهاورد چندانی برای بهبود وضعیت هماهنگی دستگاهها در پذیرش مسافران تابستانی نداشته است.

این در حالیست که استان لرستان با دارا بودن آب و هوای معتدل و جاذبه های خنک تابستانی مانند آبشارهای هفت گانه، دریاچه گهر، تونل برفی، طبیعت زیبای اشترانکوه به عنوان آلپ ایران و ... هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از جای جای دنیا و ایران اسلامی است به طوریکه آبشارهای لرستان از جمله آبشار بیشه در تابستان امسال شاهد رکورد شکنی در تعداد گردشگران بود، اما دریغ که همچنان این ظرفیت ها نانی را روی سفره گردشگری لرستان نیاورده است.

کد خبر 2368737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha