۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

غواصی در خلیج فارس و طراحی از ماهی‌ و مرجان‌های در حال انقراض

غواصی در خلیج فارس و طراحی از ماهی‌ و مرجان‌های در حال انقراض

جمعى از هنرمندان شناخته شده در حوزه نقاشى و تصويرسازى با سفر به كيش، ماهى‌ها ومرجان‌هاي خليج فارس را به تصوير مى‌كشند تا آنها را در قالب آثار هنری خود ماندگار كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مرجان و ماهی» عنوان اين سفر و نمايشگاهى‌ است كه از ماحصل اين سفر برپا خواهد شد. اين رويداد به همت «گروه هنری پیله بهشت​»​ و​با حمایت سازمان گردشگری منطقه آزاد کیش  شكل گرفته است كه دوم تا پنجم مهرماه انجام مى‌شود.

حضور پرويز كلانترى، حسين محجوبى، گيزلا وارگا سينايى، قباد شيوا، حسين ماهر، ناصر پلنگي و...نام‌هايى شاخص از نقاشان و تصويرسازان جوان​ و نوگرای معاصر​ از اهميت اين  رويداد حكايت مى‌كند.

«پيله بهشت»  سال پيش پروژه «بازگشت پرندگان» را با تصويرسازى ٢٨ گونه از پرندگان مهاجر جزيره آشوراده گرگان انجام داده و كتابى از مجموعه آثار هنرمندان در اين‌باره را به زيور طبع آراسته است و اميدوار است، امسال با حضور چهره‌هاى شاخص هنرى، اتفاقى بزرگتر را رقم زند.

مينا محيطيان، مديراجرايي گروه هنرى «پيله بهشت» اميدوار است با خلق چنين رويدادهايى، ضمن تقويت جايگاه طبيعت در عرصه هنر، پیوند هنرمند و طبیعت از نگاهی نو، ​عموم مردم را از دريچه آثار هنرمندان به حفظ ميراث گرانبهاى زيست محيطى جلب کند.

اينك در دور دوم فعاليت اين گروه،  ١٧ نقاش  و ١٥ تصوير ساز با سفر به كيش اين بار ماهى‌هاى كمياب و رو به نابودي  را سوژه قرار مى‌دهند.

از جمع نقاشان پرويز كلانتري، ​حسین محجوبی، گيزلا وارگا سينايي، حسين ماهر، ناصر پلنگي، واحد خاكدان، بهرام دبيري، ​طاهره صمدی طاری،​ نسترن سیف‌الله زاده، سعيد احمدزاده، مرتضي پورحسيني، ليلي رشيدي، نزار موسوي‌نيا، على زعيم، پژمان رحيمي‌زاده، مرجان ثابتي و الهه محيطيان و از جمع تصويرگران قباد شيوا، كيانوش غريب‌پور، كمال طباطبايي، مهشيد دارابي، سمايه شريفي، هدا حدادي، پيمان رحيمي‌زاده، بنفشه احمدزاده، گلرخ محتاج‌الفضل، عليرضا گلدوزيان، مرجان وفاييان، مرضيه صادقي ، آرزو و افروز قلي‌زاده و سبا عربشاهي در اين رويداد حاضر خواهند بود.

هنرمندان از فاصله بسيار نزديك، حتى با غواصى، محل و شيوه زندگى اين ماهى ها را به تماشا خواهند نشست و هر يك با سبك و سياق خاص خود آنها را به روى بوم و كاغذ به تصوير مى كشند. اين آثار در زمانى كه اعلام خواهد شد در قالب نمايشگاه و كتاب پيش روى مردم قرار مى گيرد.
 

کد خبر 2369221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha