۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

حجت الاسلام ایزانلو:

کتاب "سیاحت گر شرق و غرب" منتشر شد

کتاب "سیاحت گر شرق و غرب" منتشر شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کتاب سیاحت گر شرق و غرب در مورد زندگی آیت الله آقانجفی قوچانی، عالم بزرگ شمال خراسان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو صبح شنبه در نشست کارگروه داخلی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از انتشار کتاب سیاحت گر شرق و غرب پیرامون زندگی و احوالات آیت الله آقانجفی قوچانی، عالم دینی شمال خراسان خبر داد و افزود: در این کتاب تیمور غلامی، نویسنده ارزنده خراسان شمالی با زبانی ساده و روان، کتاب سیاحت شرق آیت الله آقانجفی قوچانی را بازنویسی داستانی کرده است.

وی اضافه کرد: سیاحت شرق یکی از دو کتاب معروف آیت الله آقانجفی قوچانی است که در آن، این عالم بزرگ در 12 فصل رویدادهای زندگی خود از کودکی تا زمان بازگشت از نجف به ایران را شرح داده است.

به گفته حجت الاسلام ایزانلو، آیت الله آقانجفی قوچانی کتاب سیاحت شرق که شامل رویدادهای زندگی وی و اوضاع و احوال آن زمان ایران و برخی مسایل دیگر است را در سال 1307 هجری شمسی به زبان فارسی نوشته و انتشارات امیرکبیر نیز آن را در سال 1351 منتشر کرده است.

وی افزود: کتاب سیاحت گر شرق و غرب که از سوی تیمور غلامی، نویسنده خراسان شمالی به رشته تحریر درآمده در واقع بازنویسی داستانی از کتاب سیاحت شرق آیت الله آقانجفی قوچانی است که اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.

گفتنی است، سیدمحمدحسن حسینی ملقب به آقانجفی قوچانی، از دانشمندان شیعه و عالمان دینی قرن چهاردهم قمری است، وی که فقیه، حکیم و ادیب و نویسنده دو کتاب مشهور سیاحت غرب و سیاحت شرق است، در سال 1295 هجری قمری در روستای خسرویه از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی متولد شد و در سال 1323 هجری خورشیدی در قوچان درگذشت و در منزلی که تحصیل می کرد، مدفون شد.

سیزدهم و چهاردهم شهریور امسال همایش ملی بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی در بجنورد، فاروج و قوچان برگزار شد.

همایش مزبور در سه بخش اجرایی شد که بخش اول آن مراسم افتتاحیه و ارائه مقاله در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، بخش دوم در شهرستان فاروج با بهره برداری از پروژه های فرهنگی در روستای خسرویه و بخش سوم نیز در جوار آرامگاه این عالم ربانی در شهرستان قوچان با برپایی مراسم اختتامیه برگزار شد.

کد خبر 2369840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha