۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

عسكرزاده:

11هزار نفر در تاسيسات گردشگري خراسان شمالي اسكان داده شدند

11هزار نفر در تاسيسات گردشگري خراسان شمالي اسكان داده شدند

بجنورد – خبرگزاری مهر: معاون گردشگري، سرمايه گذاري و طرحهاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي از اسكان 11 هزار و 134 مسافر و گردشگر در اين استان خبر داد.

مهدي عسكرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اين تعداد مسافر و گردشگر از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه امسال در تاسيسات گردشگري خراسان شمالي اسكان داده شدند.

به گفته وي اسکان این گردشگران در هتلها، مهمانپذيرها، كمپ هاي موقت، مدارس و ... انجام شده است.

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي استان در خصوص بيشترين بازديد مسافران و گردشگران از اماكن استان گفت: بازدید از روستاهای هدف، آثار تاریخی و اماكن تفريحي مثل بش قارداش و بابا امان بيش از سایر مراکز بوده است.

به گفته وي مجموعه فرهنگی تاریخی عمارت مفخم و قلعه جلال الدین جاجرم نيز بيشترين مسافران و گردگشران را به خود جذب كرده اند.

عسكرزاده همچنين در رابطه با برنامه هاي اين اداره كل به منظور جذب بيشتر گردشگران اظهار كرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری در مناطق نمونه و روستاهای هدف، کمک به توسعه گردشگری در مناطق نمونه ملی باباامان و بش قارداش از جمله اين برنامه ها است.

معاون گردشگري، سرمايه گذاري و طرحهاي اداره كل ميراث فرهنگي استان اجراي طرح مسافر کاشانه، ایجاد پارک زائر و... از ديگر برنامه هاي جذب گردشگر در این استان عنوان كرد.

وي تصريح كرد: همچنين حمایت از سرمایه گذاران  بخش خصوصی در جهت ایجاد تاسیسات و موسسات گردشگری و راه اندازی تورهای  شناخت و معرفی استان نيز در جذب گردشگر بسيار تاثير گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی یکی از استانهای شمال شرق کشور است که سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از محورهای این استان به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.

کد خبر 2370014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha