۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۵۴

اخبار امنیتی عراق/

الضلوعیه همچنان مقاومت می کند/هلاکت تک تیرانداز داعش در فلوجه

الضلوعیه همچنان مقاومت می کند/هلاکت تک تیرانداز داعش در فلوجه

ادامه مقاومت مردم الضلوعیه علیه گروهک داعش و هلاکت تک تیرانداز وابسته به این گروهک در فلوجه و کشته شدن یک عامل انتحاری در جنوب بغداد قبل از اقدام تروریستی از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه السومریه در گزارشی درباره مردم مقاوم الضلوعیه آورده است: عید المصری یک شهروند مصری است که از سال 1980 در الضلوعیه ساکن است. همسر وی عراقی است و پنج فرزند دارد که همه کاسب هستند. وی از سال 2007 به عضویت شورای بیداری درآمده است اما به علت تابعیت مصری نتوانسته شغلی دولتی داشته باشد.

عید المصری گفت: داوطلب شدن به همراه عشایر الجبور ضد داعش با هدف بهبود وجهه اعراب در عراق است به ویژه که برخی غیرعراقی های عرب در صفوف داعش می جنگند و این با هدف بهبود وجهه بود.

المصری افزود: در الضلوعیه هرگز احساس غربت نکرده ام بیش از سی سال از سرزمین مادری ام یعنی مصر دور هستم اما الضلوعیه خاندان و برادران من هستند. عراق این لیاقت را دارد که از آن دفاع کنیم.

وی بیان کرد: من تنها مصری که سلاح علیه داعش در دست گرفته ام نیستم بلکه دوستم محمود شحاته که با من بیش از بیست سال در الضلوعیه سلاح در دست گرفت نیز چندی قبل به شهادت رسید.

المصری تاکید کرد: من با ساکنان الضلوعیه بزرگ شده ام و در کنار عشایر الجبور جنگیده ام. مرا عید المصری نخوانید بلکه عید الجبور بخوانید.

یکی از بزرگان الضلوعیه گفت: عید المصری بیش از هشتاد روز در پشت خاکریزهای دفاعی جنگیده است و شجاعت بی نظیری از خود نشان داده است و در مبارزه با داعش از آزمون سربلند بیرون آمده است. این تعجب آور نیست زیرا آنها در دامن الضلوعیه بزرگ شده اند.

منابع عراقی در الضلوعیه همچنین از حضور افسران سابق عراق در کنار نیروهای مقاوم در الضلوعیه خبر دادند.

همچنین زنان نیز در کنار مردان در الضلوعیه می جنگند. ام محمد یکی از این زنان است وی گفت: همسر و فرزندانم علیه داعش در خط مقدم می جنگند و من نیز به آنها کمک می کنم. مردم منطقه ما برای دفاع از شرف خود می جنگند.

از سوی دیگر منابع وابسته به عملیات الانبار ضمن تاکید بر پایبندی به دستورات حیدر العبادی برای هدف قرار ندادن شهرها به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، داعش را عامل حمله امروز به بیمارستان فلوجه دانست.

این منابع بیان کردند: اینکه برخی از رسانه ها ارتش عراق را عامل حمله به بیمارستان فلوجه معرفی کرده اند بی اساس است زیرا داعش به بیمارستان حمله کرده است.

از سوی دیگر منابع عراقی از کشته شدن یک تک تیرانداز وابسته به داعش و انهدام چهار خودرو متعلق به این گروهک و سه منازل وابسته به آنها در فلوجه خبر دادند و افزودند: در عملیات نظامی در منطقه النعیمیه در جنوب فلوجه تک تیرانداز داعش که بر بالای ساختمان یکی از منازل مستقر بود به هلاکت رسید. در منطقه الصبحیات و الکرمه در شرق فلوجه سه منزل وابسته به تروریست ها منهدم شد.

الغد پرس از هلاکت یک عامل انتحاری افغانی در جنوب بغداد قبل از اینکه بتواند دست به اقدام جنایتکارانه ای بزند خبر داد.

کد خبر 2370317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha