۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵

افزایش آمار قربانیان حوادث ناشی از کار

افزایش آمار قربانیان حوادث ناشی از کار

657 نفر در چهار ماهه نخست امسال در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 632 نفر بود، چهار درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور،‌ از كل تلفات حوادث كار در چهار ماهه امسال 651 نفر مرد و شش نفر زن بودند؛ اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل 624 مرد و هشت زن در حوادث كار جان خود را از دست دادند.

بر اساس اين گزارش در اين مدت استان هاي تهران با 190، خراسان رضوي با 50 و البرز با 38 نفر بيشترين و استان هاي بوشهر،‌ خراسان شمالي،‌ كهگيلويه و بويراحمد با دو، ايلام و لرستان با سه و كردستان و خراسان جنوبي با چهار كمترين آمار تلفات حوادث كار را داشته اند.

مطابق آمارهاي موجود در حوادث كار چهار ماهه امسال سقوط از بلندي با 45 درصد بيشترين علت مرگ در حوادث كار را به خود اختصاص مي دهد. پس از آن اصابت جسم سخت با 24.5 و برق‌گرفتگي با 12.3 درصد بيشترين دلايل مرگ در حوادث كار را در برمي گيرند.

در حوادث كار چهار ماهه ابتدايي امسال 10 هزار و 109 مصدوم حوادث كار به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد رشد داشته است.

در تير ماه امسال نيز 196 نفر در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 12 درصدي مواجه بوده است.

گفتني است مرگ های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که اين آمار از 697 فوتی این حوادث در سال 1383 به یکهزار و 994 نفر در سال 1392 رسیده‌است.

سازمان پزشكي قانوني با هشدار در خصوص افزايش تلفات در حوادث ناشي از كار و تأكيد بر رعايت نكات ايمني به ويژه در موارد كار در ارتفاع، يادآور مي شود، در 10 سال گذشته (1383 تا 1392) 12 هزار و 436 نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 2370635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha