۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

برای حمایت از نخلداران؛

توقف خرید تضمینی خرما در دشتستان/ قیمت خرید خرما افزایش می یابد

توقف خرید تضمینی خرما در دشتستان/ قیمت خرید خرما افزایش می یابد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید خرمای تضمینی از کشاورزان نخل داران دشتستانی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد صبح سه شنبه در نشست با کشاورزان و نخلداران دشتستانی اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور خرید مناسب خرما از نخلداران در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و به نتایج خوبی دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مردم در شهرستان دشتستان از طریق کشاورزی و فروش محصول خرما امرار معاش می کنند که متاسفانه در سال های اخیر با مشکلات زیادی در زمینه فروش محصول خود روبرو بوده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خرمای باقی مانده سال گذشته کشاورزان با تلاش های صورت گرفته از نخلداران خریداری شد و تلاش برای خرید محصول سال جدید آغاز شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی خرمای نخل داران پس از سالها وقفه، از امسال آغاز شده است، افزود: قیمت خرید تضمین 11 هزار ریال اعلام شده بود که این موضوع نارضایتی نخلداران از قیمت اعلام شده را در پی داشت و فعلا این روند خرید متوقف شده است.

موسوی نژاد تصریح کرد: نخلدارای برای تولید محصول خود تلاش های بسیار زیادی می کنند و وقت و هزینه بالایی متحمل می شوند که باید قیمت خرید خرمای آنها نیز به گونه ای باشد که کفاف زندگی آنها را بدهد.

وی از تلاش برای فروش محصولات خرمای شهرستان دشتستان در بازهای ملی و بین المللی خبر داد و گفت: بازاریابی و دستیابی به بازارهای جدید خرما در عرصه بین المللی در دستور کار بخش بازاریابی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و تلاش های خوبی در این زمینه انجام می شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان وزارت کشاورزی تلاش ها و همکاری های بسیار خوبی را در زمینه خرید محصولات کشاورزان داشته اند که باید از آنها تقدیر کنیم.

کد خبر 2371501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha