۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۱۵

هفته نهم لیگ برتر؛

صنعتی عامل خوشحالی آبی‌ها یا تراکتور/ نبرد "حمید"ها برای فرار از بحران

صنعتی عامل خوشحالی آبی‌ها یا تراکتور/ نبرد "حمید"ها برای فرار از بحران

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رقابت پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه تختی در روزی که "حمید"ها به برد نیاز دارند، نبرد مهاجمان پیشین تیم ملی برای گرفتن 3 امتیاز حساس در اصفهان و تلاش تراکتورسازی و ادینیو برای حفظ صدر در اهواز از مهمترین اتفاقات روز نخست هفته نهم لیگ برتر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست از هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، پنجشنبه با برگزاری 3 بازی آغاز می‌شود. در تهران یکی از حساس‌ترین و جالب‌ترین بازی‌های هفته بین دو تیمی برگزار می‌شود که سرمربیان همنام پرسپولیسی، آنها را هدایت می‌کنند.

در این روز سپاهان در اصفهان پذیرای تیم بحران زده صبای قم است و تراکتورسازی روز سختی را برای حفظ صدر مقابل صنعتی که هفته پیش از بحران خارج شد، پیش رو دارد. در زیر به شرایط این سه بازی اشاره می‌شود:

راه‌آهن تهران - پرسپولیس
رویارویی"حمید‌"های پرسپولیسی و نبرد سرمربیان قدیم و جدید سرخپوشان که هر دو برای نجات تیم‌های خود در نخستین بازی هفته نهم لیگ برتر به میدان می‌روند، جذاب‌ترین و یکی از مهمترین دیدارهای این هفته را رقم می‌زنند. البته اکثر نیمکت نشینان راه‌آهن، ستارگان سرخابی در سال‌های نه چندان دور گذشته هستند، خصوصا احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان محبوب سرخ‌ها که این موضوع برحساسیت‌های بازی اضافه می‌کند.

در این مسابقه هرچند راه‌آهن میزبان است اما با توجه به تعداد تماشاگران بیشتر پرسپولیس، به نوعی میهمان محسوب شده و از امتیاز میزبانی محروم است. تنها تیم بدون مدیرعامل لیگ چهاردهم که هفته پیش در زمین تراکتورسازی شکست سختی خورد، برای جبران آن ناکامی و رسیدن به جمع 8 تیم برتر جدول، به فکر پیروزی در این بازی هستند.

البته حمید استیلی از نظر حرفه‌ای دوست دارد تیمش برابر پرسپولیس برنده شود اما از نظر احساسی، شاید به این برد راضی نباشد. وی که مدتی سرمربی پرسپولیس بود و ابتدای فصل هم در عضویت هیات مدیره این باشگاه قرار داشت، امروز باید برای فرار تیمش از روزهای بدتر، مقابل سرخپوشان پایتخت نتیجه بگیرد.

در این بازی که برنده آن حداقل در رده هشتم قرار می‌گیرد، حمید درخشان هم در دومین تجربه سرمربیگری‌اش در پرسپولیس، به فکر رسیدن به پیروزی است، 3 امتیازی که آنها را به آرامش نسبی رسانده و از حواشی پرشمار روزهای اخیر دور می‌کند، به شرط آنکه بازیکنان سرخپوش هم بتواند توانایی‌های خود را در زمین ارائه کنند. اگر این برد با شکست نفت و ناکامی صبای قم همراه شود، پرسپولیس می‌تواند به رده هفتم هم رسیده و خود را بیشتر به بالانشینان لیگ نزدیک کند.

تساوی یا شکست در این بازی برای راه‌آهن بد و برای پرسپولیس بسیار بد و دردسرساز خواهد بود زیرا هواداران کم حوصله روزهای اخیر این تیم، می‌خواهند شاهد تاثیر مثبت شوک تغییر کادر فنی در نتیجه گیری تیم خود باشند، در غیر اینصورت شاید دوباره شعار اعتراض آمیز "علی دایی" روی سکوها طنین انداز شود.

سپاهان اصفهان - صبای قم
نخستین حضور حسین فرکی در سپاهان با برد همراه شد تا این تیم به 4 هفته ناکامی خود در لیگ پایان بخشد. زردپوشان اصفهانی که با تکیه بر پیروزی هفته پیش خود برابر پدیده، به رده سوم صعود کردند، در این بازی خانگی به فکر دومین برد متوالی در لیگ و کاهش اختلاف‌شان با تراکتورسازی و استقلال هستند.

در سوی دیگر میدان صبای قم پر نوسان قرار دارد، تیمی که در پایان هفته ششم مربی‌اش استعفا داد اما با آن مخالفت شد تا این تیم همچنان با هدایت صمد مرفاوی در مسابقات لیگ به میدان برود. آنها که در 4 مسابقه تنها یک امتیاز گرفته‌اند، برای اینکه به نیمه دوم سقوط نکنند، نیاز به پیروزی در اصفهان دارند. هرچند تساوی برابر سپاهان در اصفهان، نتیجه خوبی است اما این نتیجه با شکست برای این تیم که در بحران نتیجه‌گیری قرار دارد، فرقی ندارد.

هدایت این دو تیم را مهاجمان سال‌های دور فوتبال ایران برعهده دارند که در زمان حضورشان در تیم ملی گل‌های حساسی را به ثمر رسانده‌اند و امروز نمی‌خواهند تیمشان بازنده بازی ورزشگاه فولادشهر لقب بگیرد.

صنعتی خوزستان - تراکتورسازی تبریز
پیروزی پرگل برابر راه‌آهن و شکست استقلال از نفت تهران باعث شد تراکتورسازی تبریز به صدرجدول صعود کرده و سومین صدرنشین لیگ چهاردهم لقب بگیرد. حال در آخرین بازی روز نخست هفته نهم لیگ برتر، تراکتوری‌ها برای حفظ صدرجدول، شب سختی را در اهواز پیش رو دارند.

تراکتورسازی‌ها با پیروزی برابر صنعتی رتبه اول را حفظ می‌کنند اما در صورت تساوی یا شکست، باید منتظر ناکامی استقلال در بازی مهم هفته برابر فولاد باشند تا همچنان در صدر قرار بگیرند. ضمن اینکه در این بازی لوسیانو ادینیو به فکر افزایش تعداد گل‌های خود و حفظ صدر جدول گلزنان است.

اما تیم میزبان که هفته پیش نخستین برد خود در لیگ چهاردهم را در قم برابر صبا بدست آورد، برای حفظ یا ارتقای رتبه یازدهم، باید برابر صدرنشین پیروز شود. البته رسیدن به این موفقیت کار سختی است ولی تحقق آن در کنار خوشحال کردن آبی‌پوشان اهوازی، آبی‌پوشان تهرانی را هم برای بازگشت به صدر خوشحال و امیدوار می‌کند. هرچند تساوی یا باخت این تیم اهوازی را بار دیگر به رتبه‌های پائین‌تر می‌فرستد.

برنامه هفته نهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 27/06/93
* راه‌آهن تهران - پرسپولیس، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی تهران
* سپاهان اصفهان - صبای قم، ساعت 18:30، ورزشگاه فولادشهر
* صنعتی خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18:40، ورزشگاه غدیر

جمعه - 28/06/93
* گسترش فولاد تبریز ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره)
* سایپای البرز - پدیده مشهد، ساعت 17، ورزشگاه انقلاب کرج
* پیکان تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 18:30، ورزشگاه شهید دستگردی
* استقلال تهران - فولاد خوزستان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی
* نفت مسجد سلیمان ـ نفت تهران، ساعت 18:40، ورزشگاه بهنام محمدی

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 تراکتورسازی تبریز 8 6 1 1 17 6 11 19
2 استقلال تهران 8 6 - 2 15 8 7 18
3 سپاهان اصفهان 8 4 3 1 11 7 4 15
4 فولاد خوزستان 8 4 2 2 7 4 3 14
5 پدیده مشهد 8 3 4 1 10 4 6 13
6 سایپا البرز 8 3 4 1 7 4 3 13
7 نفت تهران 8 3 3 2 11 7 4 12
8 صبای قم 8 2 3 3 10 12 2- 9
9 پرسپولیس 8 2 3 3 8 10 2- 9
10 راه‌آهن تهران 8 2 2 4 9 15 6- 8
11 صنعتی خوزستان 8 1 4 3 7 9 2- 7
12 ذوب‌آهن اصفهان 8 1 4 3 6 8 2- 7
13 ملوان بندرانزلی 8 1 4 3 4 7 3- 7
14 گسترش فولاد 8 1 4 3 4 9 5- 7
15 پیکان تهران 8 1 3 4 1 7 6- 6
16 نفت مسجدسلیمان 8 - 4 4 2 12 10- 4

جدول آقای گل:
6 گل:
لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی تبریز)

4 گل:
محسن دلير و سامان نريمان‌جهان (تراکتورسازی)، رضا عنايتی (پديده)، احمد حسن‌زاده (صبای قم) و سروش رفيعی (فولاد)

3 گل:
 سجاد شهباززاده، محمد قاضی و اميد ابراهيمی (استقلال)، رامين رضائيان و محمد غلامي (راه‌آهن)، لوسيانو پريرا (سپاهان)، ايوب کلانتری (صبای قم) و علی قربانی (نفت تهران)

2 گل:
مهدی شريفی و محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، کمال‌الدين کاميابی‌نيا و اميرارسلان مطهری (نفت تهران)، ميثم مجيدی و روح‌الله سيف‌اللهی (صنعتی خوزستان)، محسن مسلمان و مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن)، کرار جاسم (استقلال)، اکبر صادقی (پديده)، مهدی طارمی (پرسپوليس)، سيدامين منوچهری (راه‌آهن)، حامد شيری (سايپا)، آمنيو آچيله (صبای قم) و سيدجلال رافخايی (ملوان)

کد خبر 2371815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha