۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

خدمات جدید شابک برای ناشران

خدمات جدید شابک برای ناشران

نرم‌افزار جدید «تبدیل شابک به رمزینه» با قابلیت‌های بیشتر نسبت به قبل، در دسترس ناشران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شابک در ابتدای سال 1393 به روز رسانی و امکانات و قابلیت‌های متعددی را در اختیار ناشران قرار داده است. از جمله خدمات عرضه شده در این وب سایت سرویس تبدیل شابک به رمزینه است.

این نرم افزار علاوه بر قابلیت‌های قبلی خود در محیط وب قابل اجراست و نیازی به دانلود ندارد. کلیه کاربران نیز با انواع کامپیوترهای شخصی و با ویندوزهای متنوع از این پس مشکلی در اجرای نرم­‌افزار جدید نخواهند داشت.

رمزینه عبارت است از انتقال داده‌ها از طریق امواج نوری. آن‌ها مجموعه‌ای از خطوط میله‌ای موازی با عرضه‌های گوناگون (پهن و نازک) هستند که اندازه هر خط معنا و مفهوم خاصی برای دستگاه رمزینه‌­خوان دارد. در حقیقت دستگاه رمزینه‌خوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می‌دهد.

استفاده از رمزینه برای کاربران 5 فایده دارد که عبارت‌اند از: مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات، دسته‌بندی دقیق اطلاعات، سرعت بالا به همراه صحت 100 درصد، دسترسی آسان به اطلاعات واقعی و حقیقی و کاهش زمان و نیروی صرف شده برای ورود اطلاعات در بانک­های اطلاعاتی.

با توجه به این فواید موسسه شابک ایران از دهه 70 اقدام به طراحی نرم­‌افزاری جهت تبدیل شماره شابک به رمزینه کرد. پس از طراحی سایت شابک در سال 1391 نمونه قابل دانلود این نرم­‌افزار در سایت شابک قرار گرفت تا ناشران، کتابفروشان، مراکز پخش و توزیع و کتابخانه‌­ها بتوانند آن را دانلود کرده و برای تبدیل شابک‌­های خود به رمزینه مورد استفاده قرار دهند.

با گذشت چند سال از استفاده نرم­‌افزار و توجه به نقطه نظرات کاربران و پیشنهادات کارشناسان موسسه شابک این نرم‌افزار با نرم­‌افزار جدیدی جایگزین شد که قابلیت­‌های جدیدی نسبت به نمونه قبلی دارد. این نرم‌­افزار در محیط وب قابل اجراست و نیازی به دانلود ندارد. کلیه کاربران با انواع کامپیوترهای شخصی و با ویندوزهای متنوع مشکلی در اجرای نرم‌افزار جدید نخواهند داشت. در این نسخه کیفیت رمزینه­‌های تولید شده افزایش یافته و امکان تولید رمزینه در 4 اندازه مختلف و امکان ذخیره فایل رمزینه تولیدی در فرمت‌­های مختلف وجود دارد.

ناشران از طریق سایت شابک می‌توانند به صورت آنلاین به بخش خدمات تولید رمزینه مراجعه و شماره شابک مورد نظر خود را به رمزینه تبدیل کنند.

کد خبر 2372375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha