۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

رونمایی از «آن بیست و سه نفر» در فرهنگسرای اندیشه

رونمایی از «آن بیست و سه نفر» در فرهنگسرای اندیشه

کتاب «آن بیست و سه نفر» با حضور حبیب احمد زاده و مرتضی سرهنگی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آن بیست و سه نفر» شامل خاطرات خود نوشت احمد یوسف زاده همزمان با هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه تهران رونمایی می‌شود.

احمد یوسف زاده نویسنده کتاب آن بیست و سه نفر خاطرات هشت سال اسارات خود و دوستان نوجوانش را در چنگال نیروهای بعثی عراق از سال 1359 تا 1367 به تصویر کشیده است.

در این کتاب نویسنده با استفاده از دست نوشته‌های سال 1370 خود و متن فیلم مستند مهدی جعفری که شامل مصاحبه با افراد گروه بیست و سه نفر است به توصیف شرح حال خود و 22 نفر دیگر از نوجوانان ایرانی که توسط نیرو های عراقی در بصره اسیر شده اند پرداخته است.

لازم به یادآوری است در جریان عملیات بیت المقدس در سال 1361، عملیاتی که موجب آزادسازی خرمشهرشد تعدادی از نوجوانان ایرانی در بصره به دست نیرو های عراقی اسیر شدند؛ عمده این گروه 23 نفره را نوجوانان کرمانی 13 تا16 ساله تشکیل می دادند، این برای عراقی ها در اوایل جنگ بسیار غریب بود که افرادی با این سن و سال در جنگ شرکت کنند. صدام با دیدن تصاویر اسرای نوجوان تصمیم گرفته بود که از حضور این نوجوانان در جنگ استفاده ابزاری کند و  جنگی تبلیغاتی علیه ایران به راه بیاندازد.

کتاب آن بیست و سه نفر در چهار فصل با عنوان بهار، تابستان، پاییز و زمستان نوشته شده است.

این اثر با 405صفحه و با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به قیمت 139 هزار ریال از سوی سوره مهر منتشر و روانه بازار شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب روز یکشنبه 30 شهریور از ساعت 17 در فرهنگسرای اندیشه و با سخنرانی مترضی سرهنگی و حبیب احمد‌زاده برگزار خواهد شد.

کد خبر 2373115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha