۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳

هراسانیان مطرح کرد:

تشریح ۳۴ برنامه شاخص استان سمنان در هفته دفاع مقدس/ برگزاری همایش قافله خورشید

تشریح ۳۴ برنامه شاخص استان سمنان در هفته دفاع مقدس/ برگزاری همایش قافله خورشید

سمنان - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از برگزاری ۳۴ برنامه شاخص دراین استان درهفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس و اعزام راویان فتح به مدارس از جمله این برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق هراسانیان صبح شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت سي و چهارمين سالگرد دفاع مقدس از برگزاری برنامه های شاخص و عمومی  در این استان خبر داد و اظهار داشت: چندین عنوان برنامه عمومی توسط پایگاه‏‌های مقاومت بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی، رژه نیروهای مسلح، همایش پیاده‌روی خانوادگی، حضور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و ارائه تألیفاتی همچون کتاب، عکس با موضوع دفاع، ایثار و شهادت و ویژه برنامه کرانه نور با حضور فرماندهان دفاع مقدس در سیمای استان سمنان را از جمله ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

برگزاری همایش قافله خورشید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته را برگزاری همایش قافله خورشید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، اعزام راویان فتح به مدارس و دانشگاه‌ها، جشنواره مسابقات فرهنگی و محلی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اجرای نمایش خیابانی عنوان کرد.

هراسانیان خاطرنشان کرد: جشنواره عکس "این خط همچنان باقی است"، جشنواره اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، اعزام گروه‌های پزشکی به روستاها و مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، جشنواره شعر ایثار و شهادت و ... از مهمترین ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی از جمله برنامه‌های عمومی را نیز برگزاری یادواره شهدا، محفل انس با قرآن، دیدار با ائمه جمعه و جماعت، اردوهای فرهنگی حلقه‌های صالحین، همایش امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری عملیات‌های دفاع مقدس و رژه موتوری و خودرویی عنوان کرد.

بازسازی عملیات رمضان در دامغان

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان همچنین از بازسازی عملیات رمضان در این استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این عملیات در ماه رمضان و در وسط فصل تابستان و از 27 تیرماه تا 15 مردادماه که گرمای منطقه بالای 50 درجه بود انجام شد.

هراسانیان با بیان اینکه این عملیات اولین عملیات برون مرزی ایران بود و در پنج مرحله انجام شد، اظهار کرد: روزهای آغازین این عملیات که هدف آن بصره بود، خیلی موفقیت آمیز بود و در آن پاسگاه زید آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی عملیات رمضان در شهرستان دامغان برگزار می شود اظهار داشت: در طول هفته علاوه بر مرکز استان برنامه های متنوعی در شهرستان های مختلف برپا می شود.

اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دفع فتنه جنگ نرم

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، ضمن بيان اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دفع فتنه جنگ نرم دشمنان افزود: هدف و آرمان شهداي هشت سال دفاع مقدس همچون شهداي عاشورا حفظ و پاسداري از كيان اسلام است و امروز ثمراتش را با صدور و انتقال انقلاب اسلامي به سراسر جهان اسلام شاهد و ناظر هستيم.

هراسانیان ارزش های نهفته در دوران هشت ساله دفاع مقدس را برجسته و مهم خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی، پیروزی و بلندقامتی اسلام و انقلاب را حاصل رشادت‌ها، ایثار و فداکاری جوانان این مرزو بوم دانست و گفت: دفاع مقدس آینه‌ای برای تمام بشریت و سرشار از آموزه‌های غنی فرهنگی، نظامی و سیاسی است.

31 ویژه برنامه دفاع مقدس در دامغان اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دامغان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس از اجرای 31 ویژه برنامه این هفته در سطح این شهرستان خبر داد گفت: این تعداد برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سید محمد رضا حسینی اظهار داشت: فضا سازی و زیباسازی سطح شهر، برگزاری نمایشگاه عکس شهدا، شب خاطره و بیان خاطرات از سوی پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، نمایش فیلم، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اجرای مسابقات ورزشی، اعزام سخنرانان و قرائت وصیت نامه شهدا در مدارس از جمله برنامه های ویژه این هفته است.

وی به بخش دیگری از برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: همایش آسیب شناسی استفاده از ماهواره، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم شهرستان، به صدا در آمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، برپایی نمایشگاه جاهلیت مدرن، همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات وبلاگ نویسی با موضوع جنگ نرم و سخت، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در شهر کلاته رودبار از مهمترین برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در دامغان است.

تشیع 2 شهید گمنام در کلاته رودبار

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دامغان همچنین از بازخوانی عملیات غرور آفرین رمضان یک، طی سه شب برای مردم شهید پرور دامغان در محل اردوگاه قدس سپاه ناحیه این شهرستان در طول هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد.

حسینی همچنین از برگزاری آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام طی ایام هفته دفاع مقدس در شهر کلاته رودبار خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده این دو شهید عزیز و گرانقدر در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس پس از تشیع در دامغان از حسینیه حضرت ابولفضل (ع) تا میدان شهدا برای تشییع و تدفین به شهر کلاته رودبار منتقل خواهند شد.

هفته گرامیداشت دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و تا 5 مهر ماه ادامه دارد.

کد خبر 2373130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha