۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

حجت الاسلام میرعمادی:

ائتلاف علیه داعش به سرکردگی آمریکا مضحک است/ دفاع مقدس تمام معادلات جهانی را به هم زد

ائتلاف علیه داعش به سرکردگی آمریکا مضحک است/ دفاع مقدس تمام معادلات جهانی را به هم زد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ائتلافی که علیه داعش می خواهد به سرکردگی آمریکا شکل بگیرد خیلی مضحک است در حالیکه آمریکا خود این گروه تکفیری را در سوریه به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد به آغاز حرکت علمی و تعلیم و تربیت در آستانه سال تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس یک رخداد فرهنگی و آموزشی بزرگ در کشور است و میلیون ها دانش آموز در مدرسه حاضر می شوند لذا آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی را برای شروع سال تحصیلی خوب و با نشاط بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دو بال سعادت جامعه هستند افزود: آموزش صحیح، مفید، ارزشمند و پرورش روح و جان بر اساس دین و مبانی دینی بسیار مهم و مسئولیت بسیار خطیری است.

معلمان پرچمداران تعلیم و تربیت

خطیب جمعه خرم آباد عنوان کرد: مدرسه محل شکوفا شدن استعدادهای نهفته است و معلم با رنج و زحمت فراوان استعدادهای درونی نهفته نسل جوان را شکوفا می کند که این یک کار بزرگ است و جهاد در راه خدا محسوب می شود.

حجت الاسلام میرعمادی نشانه و پایه پیشرفت را علم و دانش دانست و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی بدنبال پیشرفت، تعالی و الگو شدن در دنیا است و ما اگر بخواهیم به این هدف دست پیدا کنیم بایستی علم آموزی را تقویت کرده و عنصر تعلیم و تربیت را جدی بگیریم و در فراگیری علم و دانش اهتمام جدی داشته باشیم.

وی معلمان را پرچمداران تعلیم و تربیت خواند و بیان داشت: معلمان جهاد علمی می کنند و مسئولیت خط مقدم جهاد علمی را بر عهده دارند و باید بدانند اولیاء عزیزترین سرمایه خود را در اختیار آن ها قرار می دهند تا معلم بتواند دانش آموز را هدایت کند لذا بایستی از این امانت نگهداری کرده و آن ها را به سرمنزل مقصود برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: برای رسیدن جامعه به تعالی بایستی همه معلمان، اولیاء، دانش آموزان و آموزش و پرورش دست به دست هم داده تا آینده ای سرشار از علم و دانش برای جامعه رقم بخورد و بهار تعلیم و تربیت سرسبز و شاداب  و خرم باشد.

دوران دفاع مقدس از حساسترین و بارزترین دوران تاریخ ایران

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31 شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و آمریکا هنگامی که دید انقلاب اسلامی پیروز شده است متوجه شد که این انقلاب نوپا ریشه های عمیقی را ایجاد خواهد کرد لذا صدام را به جنگ علیه ایران تحریک کرد و به او وعده داد که سه روزه می تواند ایران را تسخیر کند.

وی اضافه کرد: اما مردم بزرگ ایران وقتی متوجه حمله وحشیانه رژیم بعثی عراق شدند احساس مسئولیت کرده و به ندای امام راحل لبیک گفته و برای دفاع از کشور لباس رزم پوشیدند که این دفاع هشت سال به طول انجامید و دوران دفاع مقدس یکی از حساسترین و بارزترین دوران تاریخ ایران است.

خطیب جمعه خرم آباد عنوان کرد: این جنگ هشت ساله خیلی درس ها و پیام ها دارد به طوریکه در این جنگ ملت ایران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به اشغال دشمن درآید و مردم با وحدت و ایمان در سایه رهنمودهای امام خمینی یک مکتب دفاعی را به وجود آوردند که این مکتب دفاعی ریشه در مکتب عاشورا و حسین بن علی(ع) دارد.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: دفاع مقدس ما تمام معادلات جهانی را به هم زد و تمامی تحلیل های مادی دنیاپرستان را بر هم ریخت و ثابت کرد خون بر شمشیر پیروز است و ایمان بر کفر غلبه دارد و همچنین ثابت کرد تنها راه نجات و سربلندی ایستادگی و مقاومت در راه خدا است.

وی با بیان این مطلب که مردم ایران در جریان جنگ تحمیلی دو هزار و 887 روز علیه دشمن جنگیدند تصریح کرد: این مدت طولانی جنگ علیه دشمن سربلندی، افتخار و عزت را برای ملت ایران به همراه داشت.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: بدون شک هفته دفاع مقدس در یاد ملت ایران همیشه زنده باقی می ماند و پیام ها و دستاوردهای این جنگ بایستی به نسل آینده منتقل شود.

ائتلاف علیه داعش به سرکردگی آمریکا خیلی مضحک است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش اشاره کرد و گفت: ائتلافی که علیه داعش می خواهد به سرکردگی آمریکا شکل بگیرد خیلی مضحک است در حالیکه آمریکا خود این گروه تکفیری را در سوریه به وجود آورد و به آن ها اسلحه داد و حمایت کرد حال می خواهد با اجماع بین المللی با آن ها بجنگد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این مطلب که آدم نمی داند قسم حضرت عباس را باور کند یا دم خروس را صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: تناقض در موضع گیری و عمل آمریکایی ها و دروغگویی آن ها را چطور می شود توجیه کرد در حالیکه آن ها هرگز نمی خواهند داعش را از بین ببرند بلکه هدف دیگری را دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: آن روزی که داعش به عراق حمله کرد و شهرهای عراق را گرفت و جلوی چشم همه مسلمانان عراق را از شیعه گرفته تا سنی دسته جمعی می کشت و سر می برید همین آمریکایی ها سکوت مرگبار کردند و داعش را محکوم نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: آن روزی که داعش  می تاخت و هر کس را که می دید سر می برید و به کبیر و صغیر رحم نمی کرد آمریکایی ها سکوت می کردند حال که کمر داعش با حمایت مردم از ارتش عراق شکسته شده و در ضعف و زبونی به سر می برد آمریکا ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش برپا کرده است.

مردم دنیا رفتار آمریکا را باور نمی کنند

وی گفت: به طور یقین مردم دنیا این رفتار آمریکا را باور نمی کنند بطوریکه تحلیل گران آمریکایی نیز این قضیه را باور ندارند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: هدف آمریکا از برپایی ائتلاف بین المللی ضد داعش دسیسه ای علیه بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی است تا آن ها را از عراق عقب رانده و به سوریه بفرستند و از این طریق همه علیه نظام سوریه بسیج شوند.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مرخص شدن از بیمارستان فرمودند نیت و عملکرد آمریکایی ها پلید است افزود: ایران با آمریکاییها همکاری نخواهد کرد چرا که اگر ایران جزء این ائتلاف باشد بدنام شده و سابقه درخشان ایران در مبارزه با تروریسم خدشه دار می شود.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران در دل همه مردم جای دارد

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیماری مقام معظم رهبری که مایه نگرانی همه ملت شده بود اشاره کرد و بیان داشت: بیماری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مایه نگرانی مردم ایران و تمام مسلمانان و مردم آزاده دنیا و خبر سلامتی ایشان باعث مسرت همه ملت شد و در این ماجرا اوج علاقه و عشق مردم به رهبری به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم دعا و سجده شکر آحاد مردم نشان از ارادت، اخلاص، علاقه و ولایت مداری مردم نسبت به رهبری بود افزود: رابطه مردم با رهبری امت و امام راحل رابطه ای قلبی و محبت آمیز است بطوریکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران در دل همه مردم جای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به عیادت خود از آیت الله العظمی خامنه ای در بیمارستان اشاره کرد و بیان داشت: در این ملاقات حضرت آقا فرمودند: سلام مرا به مردم ولایت مدار، شجاع و مومن لرستان برسانید و مردم لرستان مردمی اصیل هستند که همیشه در تمامی صحنه ها حاضرند.

کد خبر 2373188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha