۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

پیام دهکردی به مهر خبر داد:

کارگاه‌‌ها و نشست‌های آموزشی جشنواره تئاتر کودک دچار تغییر بنیادین می‌شوند

کارگاه‌‌ها و نشست‌های آموزشی جشنواره تئاتر کودک دچار تغییر بنیادین می‌شوند

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به پایین آوردن کمیت و بالا بردن کیفیت در بخش کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و پژوهشی این دوره، از تغییر بنیادین در شیوه اجرایی این کارگاه‌ها و نشست‌ها خبر داد.

پیام دهکردی درباره وضعیت بخش کارگاه‌های آموزشی و همچنین نشست‌های پژوهشی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که در جشنواره‌های تئاتری معمولا کارگاه‌های عدیده‌ای برگزار می‌شوند که متأسفانه هیچ نتیجه و خروجی خوبی برای شرکت کنندگان در آن‌ها ندارند. در اصل برگزاری این کارگاه‌ها و نشست‌ها به لحاظ آماری مهم هستند و به لحاظ کیفی در حد قابل قبولی نیستند.

وی با اشاره به برگزاری حدود 40 نشست هم‌اندیشی با خانواده تئاتر کودک و نوجوان، اعضای خانه تئاتر و همچنین اساتید و مدرسان تئاتر یادآور شد: در جشنواره تئاتر «امید» این تجربه را داشتم که کارگاه آموزشی چگونه می‌تواند خروجی داشته باشد. کارگاه‌های آموزشی باید خروجی داشته باشند در غیر اینصورت برگزار نشوند، بهتر است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نارضایتی بسیاری از هنرمندان از نحوه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جشنواره‌های تئاتری، تأکید کرد: اساسا در این بخش یک دگرگونی ایجاد کردم. در این دوره از جشنواره کمیت کارگاه‌های آموزشی پایین آمده و بر اساس نیازسنجی و آسیب شناسی، کارگاه‌ها و نشست‌هایی با حفظ اصالت عمیق و علمی با موضوعات مورد نیاز تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شوند که به لحاظ شیوه اجرایی و برگزاری با تغییری بنیادین نسبت به دوره‌های قبل جشنواره همراه هستند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری پیام دهکردی نیمه دوم مهرماه سال جاری در شهر همدان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2373644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha