۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

نوربخش در گفتگو با مهر:

بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی نیست/ می توانیم چهار مدال طلا بگیریم

بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی نیست/ می توانیم چهار مدال طلا بگیریم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: نباید با ذهنیت عنوان قهرمانی در رقابتهای جهانی ازبکستان، نتایج بازیهای آسیایی را پیش بینی کرد.

ناصر نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار در رقابتهای جهانی قهرمان و توانست این نتیجه تاریخی را رقم بزند، اما بازیهای آسیایی، میدانی متفاوت با رقابتهای جهانی است و نمی توان خود را از پیش برنده و قهرمان در این مسابقات دانست.

وی تصریح کرد: بسیاری از سبک وزن‌های مطرح کشتی فرنگی از قاره آسیا هستند که حتی برخی از آنان در رقابت‌های جهانی ازبکستان هم حضور نداشته و تمام ذهن و توان خود را متمرکز بازیهای آسیایی کرده بودند. مطمئنا بچه های ما در بازیهای آسیایی اینچئون کار سخت و نفس گیری را خواهند داشت و نباید با تکیه بر قهرمانی جهان رودر روی حریفان آسیایی خود قرار گیرند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به ترکیب اعزامی به اینچئون گفت: پیش بینی نتیجه بسیار سخت است اما با توجه به توان و آمادگی بچه های اعزامی، می توان از هم اکنون کسب سه یا چهار مدال طلا را متصور بود. البته ممکن است در برخی اوزان صاحب مدال نقره و برنز هم بشویم، اما آنچه مسلم است برای ارتقاء در رنکینگ کلی کاروان ورزشی ایران باید حتما مدال طلا بگیریم.

نوربخش در خصوص آخرین وضعیت امید نوروزی برای حضور در بازیهای آسیایی نیز افزود: نوروزی در رقابتهای جهانی ازبکستان فشار زیادی را تحمل کرد و زمانی که از این میدان مهم بازگشت مثل هر کشتی گیر دیگری، مصدوم و خسته بود. مطمئنا حداقل زمان کافی برای ریکاروی او یکماه است ولی نوروزی زمان زیادی برای ریکاوری نداشت و با توجه به مصدومیت کشاله ران، گردن و کمر باید به خوبی آماده و مهیای می شد. به هر ترتیب نوروزی فعلا مشکل خاصی برای حضور در بازیهای آسیایی اینچئون ندارد.

وی در خاتمه به عدم وجود پشتوانه های کافی در کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت کشتی فرنگی ازنظر پشتوانه سازی و برخورداری از چندین مدعی در یک وزن، اصلا خوب نیست و این موضوع در برخی از اوزان کاملا محسوس است. به هر حال ما در این مقطع زمانی نمی توانیم کار زیادی در این مورد انجام دهیم چراکه پشتوانه سازی نیاز به زمان وبرنامه دقیقی دارد که به تازگی با اجرای فرایند انتخابی تیم ملی آغاز شده است.

کد خبر 2374273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha