۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

مشعل مسابقات آسیایی خاموش شد/ جریمه 10 هزار دلاری انجمن المپیک هند

مشعل مسابقات آسیایی خاموش شد/ جریمه 10 هزار دلاری انجمن المپیک هند

مشعل اصلی بازی‌‎های آسیایی 2014 که طبق سنت المپیکی باید تا پایان بازی‌ها روشن بماند، به خاطر مشکلات فنی خاموش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 صبح امروز 30 شهریور خبر دادند که مشعل اصلی بازی‌ها به خاطر مشکلات فنی به طور موقت خاموش شده است. این مشعل که سمبل بازی‌ها به شمار می‌رود، طبق سنت باید در تمام 16 روز برگزاری بازی ها روشن می‌ماند.

مشعل ساعت 23:40 دقیقه شب گذشته به خاطر مشکل در بخش نگه دارنده آتش، خاموش شد اما بعد از 10 دقیقه بار دیگر روشن شد. ساختار پیچیده شعله که با ترکیبی از آب و گاز مایع حالتی فواره‌ای به مشعل داده است، دچار مشکلاتی شده بود که باعث خاموشی موقت در اولین روز برگزاری بازی‌ها شد.

مشعل اصلی بازی ها روز جمعه 28 شهریور در مراسم افتتاحیه روشن شده بود.

از سوی دیگر، شورای المپیک آسیا (OCA) انجمن المپیک هند را به خاطر حذف 2 تیم بعد از تایید نهایی برای حضور در بازی های آسیایی 2014 به مبلغ 10 هزار دلار جریمه کرد.

انجمن المپیک هند در آخرین روزهای پیش از شروع بازی های آسیایی تصمیم به حذف 2 تیم راگبی و والیبال ساحلی گرفت که این موضوع باعث به هم ریختن گروه بندی و برنامه بازی ها شد.

مسئولان ورزشی هند با تاخیر بسیار در مورد تعداد کاروان اعزامی هند به اینچئون توافق کردند و تعداد زیادی از تیم ها و ورزشکاران در هفته آخر از لیست اعزامی حذف شدند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2374277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha