۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

باخ: دوست دارم به ایران بیایم/ از حضور زنان مسلمان حمایت کردیم

باخ: دوست دارم به ایران بیایم/ از حضور زنان مسلمان حمایت کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است که تا جاییکه محدودیت های قانونی خیلی دست و پا گیر نبودند، کمیته بین المللی المپیک از حضور زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای بین المللی حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، توماس باخ در حاشیه حضورش در اینچئون و پیش از ترک کره، با بیان اینکه ورزش از سیاست جدا نیست اظهار کرد: من هم مثل شما دوست دارم، همه فرصت حضور در بازی هایی مثل المپیک را داشته باشند. اینکه می گویم ورزش از سیاست جداست، به این معنا نیست که قرار است با افراد رفتار سیاسی شود یا من اعتقادی به این روش دارم.

وی در خصوص ضرورت حضور زنان مسلمان در رقابت های معتبر با پوشش اسلامی نیز گفت: خواسته قلبی من این است که زنان مسلمان، مثل بقیه در تمام رشته ها شرایط حضور را پیدا کنند. این اعتقاد به این معناست که من از آنها حمایت می کنم. شما حتما این را می دانید که بخشی از محدودیت هایی که وجود دارد به فدراسیون های جهانی بر می گردد. مثل مسئله ای که در فوتبال به وجود آمد. در مورد فوتبال هم از لحاظ قوانین، فیفا باید تصمیم نهایی را بگیرد و راهکارهای لازم را در نظر بگیرد. اما حتما شما یادتان می آید که ما برای المپیک نوجوانان در سنگاپور، اجازه حضور دختران ایرانی را دادیم.

رییس کمیته بین المللی المپیک ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک با این اقدام حمایتش را نشان داد. ضمن اینکه من هم قلبا می خواهم این اتفاق در همه رشته ها بیفتد. امروز 46 درصد شرکت کننده ها در المیپیک زنان هستند. من می خواهم سهم حضور در المپیک بین مردان و زنان تقسیم شود و برای افزایش سهم بانوان باید همه تلاش کنند و نباید کسی بیرون بماند. البته برای موانع قانونی هم باید فکری کرد و به مرور راه حل های مناسب را یافت. ما همین چند روز قبل مجوز حضور زنان بسکتبالیست ایران و سایر مسلمان ها با پوشش اسلامی را دادیم که این موضوع نشان می دهد ما قلبا می خواهیم ورزش بین زنان توسعه پیدا کند. مذهب و مسائل دیگر هم باعث جداسازی نمی شود چون ورزش و رویدادی مثل المپیک سهم همه است.

حرف های باخ با ابراز تمایل برای حضور در ایران پایان یافت: خیلی استقبال می کنم. من این فرصت را داشتم که در گذشته به ایران سفر کنم و الان هم امیدوارم که یک بار دیگر این فرصت برایم پیدا شود. من می دانم که ایران کشور بسیار زیبایی است و ظرفیت های بالایی دارد. دوست دارم بیایم و یک بار دیگر این زیبایی ها را ببینم.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2374417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha