۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

درویش‌زاده: انتظارات‌مان برآورده شد/ برنامه کاملی برای مدال‌آوری ژیمناستیک داریم

درویش‌زاده: انتظارات‌مان برآورده شد/ برنامه کاملی برای مدال‌آوری ژیمناستیک داریم

رییس فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد حضور قابل قبول نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی اینچئون در واقع همان انتظاری بود که از تیم فعلی داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، جعفر درویش‌زاده با اشاره به نتایج روز نخست رقابتهای تیمی ژیمناستیک گفت: در مرحله مقدماتی توانستیم بعد از ازبکستان در رده دوم قرار بگیریم و از همان زمان هم شانس صعود به فینال بازی‌های آسیایی و حضور در جمع هشت تیم برتر رقابتها را داشتیم.

وی افزود: نکته جالب در این مسابقات کسب موفقیت ما در مقابل قزاقستان بود. تیم قزاقستان طی سال های گذشته موفقیت های بی شماری را در ژیمناستیک به دست آورده و حتی در این مدت مدال‌های آسیایی و جهانی را هم کسب کرده است. در واقع با دوم شدن ما در گروه اول مسابقات ، ژیمناستیک تیمی قزاقستان شانس خود را برای حضور در فینال از دست داد که همین موضوع شگفتی زیادی را به همراه داشت.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک خاطرنشان کرد: معاون محترم وزیر ورزش و جوانان در سالن مسابقات حاضر بود و از نزدیک شاهد درخشش ژیمناست های ما بود. ذکر این نکته ضروری است که ما در سه قسمت از شش قسمت مسابقات یعنی دارحلقه ، خرک حلقه و پرش از خرک موفق شدیم تیم اول مسابقه شویم و این به تنهایی یک موفقیت مهم محسوب می شود.

درویش‌زاده در مورد اظهارات نصرالله سجادی درباره تمرکز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روی رشته‌های پایه گفت: در این زمینه برنامه کاملی از من درخواست شده تا راه‌های کسب مدال آوری در ژیمناستیک را در اختیار وزارت ورزش بگذارم. در دیدار امروز  سجادی هم صحبت‌های خوبی مطرح شد و قرار شد تا با نگاهی جدی نسبت به تحولات ژیمناستیک، شرایطی مهیا شود تا بتوانیم در بعد مدال‌آوری نیز به موفقیت برسیم.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

 

کد خبر 2374440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha