۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰

تولید آلبوم منتقد برای دوری از فضای گل و بلبل/ «بی‌سیم‌چی» پُل نسل جنگ و امروز است

تولید آلبوم منتقد برای دوری از فضای گل و بلبل/ «بی‌سیم‌چی» پُل نسل جنگ و امروز است

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از آلبوم «بی‌سیم چی» با حضور تعدادی از مخاطبان و مسئولان فرهنگی در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد زمانی آهنگساز این آلبوم با اشاره به انگیزه های تولید این اثر موسیقایی گفت: طی بررسی‌های مختصری که در موسسه فرهنگی هنری دلصدا داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هنر انقلاب اسلامی و اصولا آهنگ هایی که تاکنون در این زمینه شنیده ایم اغلب به دور از نقد و به نوعی در فضای گل و بلبلی تولید شده و بسیاری از این آثار واقعیت های موجود را نمی گوید. بنابراین تلاش کردیم به سهم خود با زبان شعر و موسیقی به فضای نقدی که به آن اشاره کردم دست پیدا کنیم.

مدیر عامل موسسه دلصدا ادامه داد: نیت اولی که بر اساس آن این موسسه را تشکیل دادیم تربیت و شناسایی هنرمندان انقلابی برای موسیقی بود که در این چند روز به ما این انگیزه را داد تا براساس آنچه به عنوان هدف در نظر داریم پیرامون دفاع مقدس تولید کنیم که خوشبختانه کارهایی که شما امروز شنیدید دارای کیفیت خوبی بود که امیدوارم مورد پسند قرار گرفته باشد.

وی تصریح کرد: استعداد، تکنیک و پایداری در حوزه تولید موسیقی انقلابی سه نکته ای است که همواره به آن برای معرفی خوانندگان جوان تاکید داشته و دارم و بر این باورم که این خوانندگان نباید به هر بهانه ای اسیر طعنه ها و طعمه ها شوند.

این خواننده در پایان صحبت هایش عنوان کرد: آنچه که شما در آلبوم «بی‌سیم‌چی» امروز شنیدید تلاشی در حفظ شأن خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و تفحص بود که اگر نگاهی به کارها داشته باشید می بینید که این آلبوم به نوعی ارتباط دهنده نسل جنگ و نسل حاضر که ماییم است. ما در این آلبوم سعی کردیم که تمام انتظاری که نسل جنگ ما دارد با زبان شعر و موسیقی ارائه دهیم و امیدواریم در راهی که قدم برداشته ایم موفق عمل کرده باشیم.

پیمان بیات خواننده قطعه «بی نشون» از آلبوم «بی سیم چی» در این مراسم رونمایی گفت: از اینکه کار کوچکی برای حفظ شأن هشت سال دفاع مقدس انجام داده ام بسیار خوشحالم. کاری که ما در این آلبوم انجام دادیم هیچ جایگاهی در بین محبت ها و ایثارگران های رزمندان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ندارد.

سید حمزه موسوی خواننده قطعه «پیراهن خاکی» نیز گفت: وقتی با من برای حضور در این کار تماس گرفتند بسیار خوشحال شدم چراکه حضور در چنین آثاری با مضامین دفاع مقدس افتخاری است که همه ما هنرمندان به آن می بالیم و من امیدوارم که حامد زمانی در آلبوم های بعدی نیز از من برای اجرای یک اثر استفاده کند.

تجلیل از خانواده شهید شهبازی، شهید صبوری و شهید تهرانی از جمله بخش های دیگر این مراسم بود که در حضور پدر و مادر این شهدای گرانقدر برگزار شد.

در حاشیه چه گذشت:

- حامد زمانی در حین اجرای مراسم تجلیل از خانواده های شهدا به ویژه خانواده شهید صبوری گفت: من خیلی شرمنده مادر شهید صبوری هستم چرا که مدتی پیش متوجه شدم این خانواده ارجمند برای من هدیه ای تهیه کرده اند که متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستم پاسخگوی تماس این عزیزان باشم آنها نیز نتوانستند این هدیه را به من بدهند از این رو در همین جا و در حضور همه شما از این عزیزان بی نهایت عذر می خواهم که خیلی بی معرفت بودم و نرفتم این هدیه را دریافت کنم.

مادر شهید صبوری هم بعد از صحبتهای زمانی گفت: روزی که بعد از 31 سال انتظار، پیکر پسرم را آوردند ترانه بهاران حامد زمانی را شنیدم که این قطعه را می خواند و واقعا من را تحت تاثر قرار داد بنابراین از همان روز حس کردم او نیز مانند بهروز شهیدم است که بسیار دوستش دارم از این جهت یک گردن بند مروارید و یک شال برای همسر وی و یک شلوار را به او تقدیم می کنم که هدایای ناقابلی هستند.

- اجرای قطعات آلبوم «بی سیم چی» به صورت پلی بک توسط هر چهار خواننده از بخش های دیگر برنامه رونمایی از این اثر موسیقایی بود.

- پوشش هر کدام از خوانندگان آلبوم در مراسم رونمایی برگرفته از عکس تعدادی از فرماندهان جنگ از جمله شهید باکری، شهید باقری، شهید آوینی و همچنین مقام معظم رهبری بود.

- پخش نمآهنگ «رسول لبخند خدا» به آهنگسازی و خوانندگی رضا صادقی با موضوع حضرت ولیعصر(عج) از دیگر بخش های این مراسم رونمایی بود.

 

کد خبر 2375258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha