۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۳

خالق داستان «جادوگر اوز» در سینما جان می‌گیرد

خالق داستان «جادوگر اوز» در سینما جان می‌گیرد

کمپانی نیولاین برمبنای فیلمنامه‌ای از جاش گولدن زندگی فرانك باوم نويسنده «جادوگر شهر اوز» را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مردی که دنیای سحرآمیز «جادوگر اوز» را زنده کرد، خود روی پرده‌های بزرگ ظاهر خواهد شد.

کمپانی نیولاین فیلمنامه «جاده آز» نوشته جاش گولدن را که به سرعت در حال کسب شهرت است، خریداری کرده است. بو فلین نیز قرار است با کمپانی فلین‌پیکچر خود که برپایه نیولاین ساخته شده است این فیلم را تهیه کند.

فیلمنامه گولدن داستان روزهای اولیه زندگي ال. فرانک باوم نویسنده را بازگو می‌کند. باوم نویسنده‌ای پرکار بود که بیشتر به خاطر کتاب کودکان پرفروشش یعنی «جادوگر خارق‌العاده اوز» شناخته می‌شود. او 13 کتاب دیگر نیز در ادامه کتاب اول مشهورش نوشت که بعدها تبدیل به فیلم مشهور سال 1939 با بازی جودی گارلند شدند. کمپانی برادران وارنر که به نحوی والد نیولاین به حساب می‌آید، حقوق رسمی آن فیلم را در اختیار دارد. باوم به غیر از مجموعه کتاب‌های‌ اوز، بیش از بیست کتاب دیگر از جمله «پری‌های دریایی» و «جزیره آسمان» را نیز نوشت.

داستان‌های اوز از امتحان در گذر زمان سربلند بیرون آمده‌اند؛ فیلم سال 1939 اوز حالا تبدیل به یک اثر کلاسیک شده و هرسال بر پرده‌های مختلف سینماها به نمایش درمی‌آید و فروش خوبی دارد. «شرير» هم که بر اساس همین داستان ساخته شده است، یکی از بزرگترین نمایش‌های برادوی است. کمپانی دیزنی هم با فیلم سال 2013 «اوز بزرگ و قدرتمند» ثابت کرد که این داستان هنوز هم روی پرده‌های بزرگ محبوب است. این فیلم با نقش‌آفرینی جیمز فرانکو و میلا کونیس در باکس‌آفیس عملکردی قابل توجه داشت و با فروشی نزدیک به 500 میلیون دلار در سراسر جهان تبدیل به دهمین فیلم پرفروش باکس‌آفیس داخلی سال شد.

فیلم‌هایی که درباره نویسندگان و داستان‌های پشت مشهورترین آثارشان هستند همیشه بازیگران درجه یک را به خود جذب می‌کنند. فیلم «در جستجوی ناکجا آباد» از جانی دپ در نقش جی‌ام بری خالق پیتر پن استفاده کرد و موفق به کسب شش نامزدی جایزه اسکار شد. فیلم «نجات آقای بنکس» نیز که در جوایز بسیاری حضور داشت لیست پرستاره‌ای از بازیگران هالیوودی از جمله تام هنکس، اما تامپسون، کالین فارل و پل جیاماتی را جذب خود کرده بود.

گولدن در تهیه فیلمنامه خود با نلی بل‌فلاور تهیه‌کننده «در جستجوی ناکجا آباد» و همچنین مایکل میسلاو همکاری کرده است. بل‌فلاور و میسلاو حالا با همکاری فلین مسئولیت تهیه فیلم «جاده اوز» را بر عهده خواهند داشت. قرار است به زودی کارگردانی برای این پروژه انتخاب شود.

کد خبر 2375342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha