۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۱

دشتی زاده خبر داد:

70 مدرسه حاشیه جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان ایمن‌سازی شد

70 مدرسه حاشیه جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان ایمن‌سازی شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: همزمان با بازگشایی مدارس 70 مدرسه در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراه های این شهرستان ایمن‌سازی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: به منظور ارتقای شاخصه های ایمنیب و حفظ جان دانش آموزان حوزه راه‌های جنوب از تابستان سال جاری و پیش از بازگشایی مدارس طرح ایمن سازی مدارس در دستور کار قرار داشت.

وی با بیان اینکه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان، کاهش تلفات جاده‌ای و جلوگیری از تصادفات خودروها با عابران پیاده به اجرا در آمده است‌ اظهار کرد: به منظور ایمن سازی مدارس حاشیه راه نسبت به نصب علائم عمودی، علائم افقی، نصب سرعت‌گیر و اجرای خط‌کشی محل عبور عابر پیاده به صورت کامل انجام شده است.

وی عنوان کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها همه ساله پیش از بازگشایی مدارس آغاز می‌شود و در طول دوران تحصیلی نیز در مدارس حاشیه راه‌ها اجرا می‌شود.

وی اطلاع‌رساني به رانندگان را در این رابطه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اينكه دانش آموزان روستاها در نواحي جنوب استان برای رفتن به مدرسه باید از عرض جاده‌ها عبور کنند لذا نصب تابلوهاي هشدار دهنده به رانندگان در این مسیر ها تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات دارد.

دشتی زاده گفت: علاوه بر آموزش و نصب تابلوهاي ‌هشدار دهنده در مسير تردد وسائط نقليه، خط كشي، خط نوشته، نصب علائم باز تابي، شيارهاي لرزاننده و كاهش دهنده سرعت در كف جاده ها نيز از جمله اقداماتی است که برای ایمن سازی و کاهش سرعت خودرو و ایجاد حساسیت در این محورها انجام شده است.

وی تاکید کرد: اجراي موارد ايمن سازي فيزيكي راه‌ها و در كنار آن فرهنگ سازي و آموزش دانش آموزان اين مناطق یه طور حتم باعث كاهش تلفات در حاشیه راه‌های استان خواهد شد.

کد خبر 2376079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha