۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۹

خاتمی:

روغن پالم ضرر بزرگی به صنعت لبنی کشور وارد کرده است

روغن پالم ضرر بزرگی به صنعت لبنی کشور وارد کرده است

ساری - خبرگزاری مهر: مسئول انجمن صنایع لبنی مازندران با اشاره به اینکه 35 درصد صادرات کشور لبنیات است گفت: مطرح شدن روغن پالم در لبنیا ت ضرر بزرگی به این صنعت وارد کرد .

به گزارش خبرنگار مهر ، اسماعیل خاتمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست حمایت از تولید در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت :400 واحد تولیدی در استان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد فقط 200 واحد مشغول فعالیت هستند .

خاتمی گفت: ظرفیت اسمی تولید در استان 7.5 میلیون تن است که از این ظرفیت تنها 2 میلیون و 800 هزار تن در حال فعالیت است که کمتر از 30 درصد نیاز استان را تامین می کند.

مسئول انجمن صنایع لبنی مازندران: سالها است که گفته ایم  تا زمانی که صنعت غذاو کشاورزی  درست نشود صنایع تبدیلی هم درست نخواهد شد.

وی در بخش دیگر افزود : آنچه نگران کننده است این است که معاونت غذاو دارو مجوز صادرات به محصولات دارای روغن پالم را می دهد اما تولید و مصرف آن را برای داخل کشور ممنوع کرده است و اگر چیزی استفاده آن در کشور ممنوع است صادرات آن نیز باید ممنوع شود، چرا که با این کار رسما برند ایرانی زیر سوال می رود.

وی با اشاره به فروش فله ای محصولات غذایی بخصوص لبنیات افزود: این روند نه تنها کاهش نداشته بلکه رشد معنا داری نیز پیدا کرده است که با توجه به بالا گردفتن تب مالت در کشور تا این لحظه هیچ دستگاه نظارتی عکس العملی نشان داده است .

وی با بیان این که در صنعت غذاو دارو مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است گفت: در کشورهای توسعه یافته نظارت بر عهده بخش خصوصی است که این اتفاق در کشور ما نیز باید رخ دهد.

مسئول انجمن صنایع لبنی مازندران تصریح کرد: از سالها قبل پیشنهادی را مطرح کرده ایم با عنوان رنکینگ طبقه بندی کیفی محصولات غذایی  تا محصولات غذایی مستقیما در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
 

کد خبر 2376208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha