۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

ووشو، کبدی و سپک تاکرا در بازی های آسیایی می مانند

ووشو، کبدی و سپک تاکرا در بازی های آسیایی می مانند

شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا با وجود فشارها برای کم کردن تعداد رشته های حاضر در بازی های آسیایی تاکید کرد که رشته های کبدی، ووشو و سپک تاکرا در لیست بازی های آسیایی می مانند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، "شیخ احمد فهد الصباح" با تاکید بر باقی ماندن 3 رشته ووشو، کبدی و سپک تاکرا که در خارج از قاره آسیا کمتر شناخته شده اند، این 3 رشته را عامل تمایز بازی های آسیایی نسبت به سایر رویدادهای ورزشی دانست.

شیخ احمد گفت:  ما باید به سنت ها و ورزش های آسیایی احترام بگذاریم. نمی توان از جنوب آسیا بدون رشته کبدی، از جنوب شرقی آسیا بدون رشته سپک تاکرا و از شرق آسیا بدون رشته ووشو صحبت کرد.
در حال حاضر 36 رشته در برنامه بازی های آسیایی قرار دارند.

رئیس شورای المپیک آسیا تاکید کرد: نمی توانیم همیشه بر طبق برنامه المپیک پیش برویم. به نظرم 36 رشته برای بازی های آسیایی متناسب است و ما هم برای رشته های مختص قاره خود جا نگه می داریم.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

 

کد خبر 2376281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha