۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۰

در کهگیلویه و بویراحمد/

فرهنگسازی تنها راه گسترش ازدواج آسان است/ تشکیل مجمع خیرین ازدواج

فرهنگسازی تنها راه گسترش ازدواج آسان است/ تشکیل مجمع خیرین ازدواج

یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرهنگسازی تنها راه گسترش ازدواج آسان در بین جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان افزود: رسانه ها و دستگاههای فرهنگی در این زمینه نقش مهمتری دارند و می توانند بستر تحقق این مهم را فراهم کنند.

وی به نقش و اهمیت ازدواج در دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) الگوهای ارزشمندی بخصوص در تشکیل خانواده هستند و الگو برداری جامعه از زندگی آن بزرگان، موجب رفع مشکلات کنونی جامعه خواهد شد.

وی بخشی از علل تاخیر در ازدواج و بالا رفتن سن آن را بیکاری دانست و اظهار داشت: دولت در این راستا تمام همت و تلاش خود را بکار بسته تا با بسته خروج از رکود، اشتغال را افزایش دهد.

میرمحمدی تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه در خصوص آموزش های لازم، پرداخت تسهیلات، توسعه تعاونی ها و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی می توان فرصت بیشتری برای اشتغال جوانان ایجاد کرد.

وی تغییر در نگرش جوانان به سبک زندگی را ضروری دانست و افزود:  باید سبک زندگی اسلامی و اخلاقی در جامعه گسترش یابد.

وی به مشارکت خیرین در جهت ازدواج آسان و اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: افراد خیر در این خصوص در استان فراوان هستند اما برای مشارکت آنها در امور جوانان فرهنگ سازی نشده است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بر بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و بیان داشت: این تشکلها می توانند نقش مهمی در بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای جوانان داشته باشند.

وی همچنین بر توجه بیش از پیش بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات برای اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان تاکید کرد و خواستار در اولویت قرار گرفتن افراد متاهل درجذب نیروی استخدامی در سیستم دولتی و هرگونه اشتغال شد.

تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این نشست گفت: باورکردن جوانان از رفع مشکلات آنها مهمتر است.

جهانبخش ایزدپور افزود: مشکل اصلی جوانان این است که بر روی باورها کاری نشده است و اگر باور ازدواج و زندگی آسان در میان جوانان فرهنگ سازی شود ما شاهد رشد آمار ازدواج استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: مشکل ازدواج جوانان تنها پول نیست و باید در روش های غلط تغییر ایجاد کنیم و برای فرهنگ سازی این موضوع  تمام دستگاه ها و سازمان های مرتبط با جوانان وارد عمل شوند.

دبیر ستادساماندهی امورجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ورزش و جوانان برای مشکلات جوانان توان ساماندهی و نظارت را دارد و باید تمام سازمان هایی که با بحث جوانان درگیر بود ه و حتی اعتباراتی نیز در این راستا دریافت می کنند برای برطرف کردن مشکلات جوانان گام بردارند.

وی بیان داشت: همزمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج این اداره کل برنامه های متنوعی را در استان اجرا خواهد کرد.

ایزدپور اظهار داشت: برگزاری مراسم ازدواج آسان 15 روج جوان یکی از برنامه های این اداره کل در یاسوج است.

وی تشکیل مجمع خیرین ازدواج استان را از دیگر برنامه های مهم این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: کمک به ازدواج جوانان نیازمند استان تنها مختص به ورزش و جوانان نخواهد بود و انتظار میرود که با تدبیری تمام ادارات و سازمان ها در اجرای این مهم سهیم شوند.

 

کد خبر 2376290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha