۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

سياحي خبر داد:

پيگيري جدي براي بهره برداري از فاز اول قطار شهري اهواز در سال 94

پيگيري جدي براي بهره برداري از فاز اول قطار شهري اهواز در سال 94

اهواز - خبرگزاري مهر: معاون عمراني استاندار خوزستان از پيگيري جدي براي بهره برداري از فاز اول قطار شهري اهواز در سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی صبح چهارشنبه در حاشيه بازديد از روند پيشرفت پروژه قطار شهري اهواز در نشستي كه با حضور عوامل شركت كيسون در محل كارگاه اين شركت برگزار شده بود، اظهار كرد: پروژه قطار شهری اهواز پيشرفت مناسبي نداشته و طبق برنامه بايد پيشرفت 100 درصدي داشته باشد در صورتي كه فقط 25 درصد پيشرفت داشته است.

وی افزود: ابهام جدي و اساسي در ارتباط با تضامين مربوط به مسئله فاينانس وجود داشت كه با همت شهردار اهواز اين تضامين به مبلغ 450 ميليون دلار به بانك تجارت پرداخت شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در شهرداري و استانداري موضوع آورده 15 درصد را نيز پيگيري كرديم و مبلغ آن كاملا مهيا است در حقيقت سه تا پنج درصد را تعريف كرديم كه فاز اول 60 ميليارد تومان بود. بحث آورده و تضامين حل شد ولي متاسفانه هنوز تا كنون موضوع فاينانس حل نشده است.

سیاحی خاطرنشان کرد: عمليات اجرايي ايستگاه و ريل هاي خريداري شده به طول 9 كيلومتر انجام شده كه متاسفانه اگر فاينانس اجرا نشود نمي توانيم فاز اول پروژه قطار شهري را به بهره برداري برسانيم. با بهره برداري اين فاز رضايت مسئولان و مردم را جلب كنيم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: كنسرسيومي قرار بود براي تامين فاينانس تشكيل شودكه صورت جلسه آن در دولت قبل تشكيل شد و برخي از بانك ها درصدهاي مشخصي را تقبل كردند ولي از زير بار مسئوليت شانه خالي كردند كه بانك تجارت اعتراض كرد.

وی بیان کرد: مسائل و مشكلات مربوط به پيمانكار مانند تغيير مقادير، تاخيرات مجاز و غير مجاز و تمديد قرارداد را خودمان حل مي كنيم.

سیاحی اذعان کرد: دو روز گذشته با معاون راهبردي رئيس جمهور جلسه اي براي حل مشكل فاينانس داشتيم و درخواست ما اين است كه يا مجوزي ارائه شود تا از ارز موجود در كشور چين براي ورود واگن ها و تاسيسات مربوطه استفاده كنيم. راه حل ديگر اين است كه بانك مركزي بانك تجارت را مكلف كند كه تعهد كل فاينانس را به ميزان 450 ميليون دلار تقبل كند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: براي مردم تعهد كرديم كه نيمه اول سال 94 فاز اول پروژه را به بهره برداري برسانيم و به صورت جدي اين كار را پيگيري مي كنيم.

وی در پایان خطاب به معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تقاضا داريم تا واگن هايي كه براي ساير استان ها به كشور وارد شده است را در اختيار ما قرار دهيد تا در فاز اول از آن ها استفاده كنيم.

 

 

کد خبر 2376905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha