۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

وزارت ارشاد اعلام کرد؛

معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی تصویب شد

معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی تصویب شد

وزارت ارشاد از تصویب معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با اعلام تصویب موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز فعالیت اعضای این صنف را در دست بررسی عنوان کرده است.

در این نامه که از سوی همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در پاسخ به نامه نادر قدیانی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نوشته و در سایت اتحادیه مذکور درج شده است، آمده است:

طبق آخرین پیگیری‌های به عمل آمده از دفتر حقوقی وزارت متبوع موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب رسیده است. ضمناً آیین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز فعالیت کتابفروشی‌ در دستور کار کمیته اصلی تدوین، اصلاح و بازنگری ضوابط و مقرات این معاونت قرار دارد که پس از طی فرایند قانونی مراتب تایید آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

در این نامه همچنین تصریح شده است: تمامی جزییات موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان و تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به اطلاع اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز رسیده است.

لازم به یادآوری است که حسین وکیلی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور 16 مرداد امسال در نشستی که با موضوع بررسی وضعیت معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در خبرگزاری مهر برگزار شد، پذیرفت پای نامه‌ای را که مطابق آن کتابفروشان هم مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند، امضا کند.

این در حالی است که مجلس در سال 1380 قانونی را در این خصوص از تصویب گذرانده بود که البته به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، آئین‌نامه اجرایی آن اشکالاتی داشته که با پیگیری‌های اخیر سه جانبه (سازمان مذکور، وزارت ارشاد و صنف نشر)، این ایرادات برطرف و معضل یادشده پس از 13 سال بالاخره حل شد.

کد خبر 2377040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha