۴ مهر ۱۳۹۳، ۸:۳۵

در آستانه بازيهاي آسيايي اينچئون؛

اقدام غیرحرفه‌ای یک عضو تیم ملی کشتی/ چرا نوروزی به اردو بازنگشت؟

اقدام غیرحرفه‌ای یک عضو تیم ملی کشتی/ چرا نوروزی به اردو بازنگشت؟

در حاليكه اميد نوروزي چند روز قبل با اطلاع كادر فني،‌ اردوي تيم ملي كشتي فرنگي را ترك كرد و قرار بود تا روز چهارشنبه به خانه كشتي بازگردد اما این کشتی گیر در اقدامي غيرحرفه اي از بازگشت به خانه كشتي تهران خودداري كرد تا کادر فنی تیم ملی را دچار مشکل و آنها را وادار به دعوت از یک ملی پوش دیگر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب و گزينش نماينده وزن 66 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي در رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي،‌ ماههاست كه با مسائل حاشيه اي همراه بوده كه اين بار نيز ‌ملي پوش اصلي اين وزن، يعني اميد نوروزي،‌ دوباره به اتفاقات عجيب و حواشي ملي پوش اين وزن دامن زد.

داستان از اين قرار بود كه اميد نوروزي پس از اينكه در وزن 66 كيلوگرم رقابتهاي جهاني 2014 ازبكستان، مدال نقره گرفت و به تهران بازگشت، ‌اما و اگرهاي فراواني پيرامون به ميدان رفتن او در بازيهاي آسيايي اينچئون بوجود آمد. از سويي مصدوميت،‌ مانع آغاز تمرينات او بعد از بازگشت به تهران شد و از سويي ديگر، عدم تمايل نوروزي به حضور در بازيهاي آسيايي باعث مشكلات مختلفي براي كادر فني تيم ملي شد.

به هرحال اعضاي كادر فني بعد از بررسي تمامي شرايط اعلام كردند نوروزي در بازيهاي آسيايي شركت خواهد كرد و همراه تيم ملي كشتي فرنگي ايران به كره جنوبي اعزام مي شود. البته كادر فني غيرمستقيم در برخي محافل به اين نكته نيز اشاره كرد كه اگر وضعيت جسماني نوروزي بعد از اعزام به كره جنوبي مناسب و مطلوب بود به ميدان خواهد رفت و اگر مصدوميت او بهبود نيافت و حتي تشديد يافت، خودش مي تواند از حضور در مسابقات انصراف دهد.

با توجه به اين مسايل، كادر فني همچنان در حال بررسي و آناليز وضعيت موجود بود و به اميد نوروزي هم مرخصي داده شد تا قبل از اعزام به كره جنوبي به شيراز بازگردد و به ديدار خانواده اش برود، اما به يكباره خبر رسيد اين قهرمان المپيك و جهان از بازگشت به تهران سر باز زده و غيرمستقيم اعلام كرده به بازيهاي آسيايي نخواهد رفت!

بدين ترتيب دست كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي در پوست گردو ماند و در حاليكه اين تيم دو روز ديگر راهي اينچئون كره جنوبي خواهد شد، بايد در واپسين روزهاي آماده سازي به فكر رساندن تنها گزينه خود يعني افشين بيابانگرد به بازيهاي آسيايي باشد.

اين در حالي است كه افشين بيابانگرد هم به تازگي از رقابتهاي جهاني بازگشته و چون اصلا در تركيب اعزامي به بازيهاي آسيايي نبوده، از نظر كنترل وزن و تمرينات لازم،‌ شرايط خوبي ندارد. بيابانگرد كه در اصل يك فرنگي كار مناسب براي وزن 71 كيلو يا نهايتا 75 كيلوگرم است، بايد براي جايگزيني اميد نوروزي و حضور در وزن 66 كيلوگرم،‌ چيزي در حدود 8 تا 10 كيلوگرم وزن كم كند.

اما آنچه بيش از نتيجه گيري در بازيهاي آسيايي و حضور دقيقه نودي بيابانگرد در وزن 66 كيلوگرم باعث نگراني و ابهام است،‌ رفتار غير حرفه اي اميد نوروزي به عنوان دارنده مدال طلاي المپيك و جهان است كه بعد از پايان مرخصي به رغم قول و قرار قبلي به خانه كشتي بازنگشته و به وعده خود با كادر فني تيم ملي پايبند نمانده است.

کد خبر 2377113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha