۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

گزارش مهر/

تراکتورسازی– سپاهان؛ پیکار بزرگ مدعیان شهرستانی/ قلعه نویی باخت خطیبی را می خواهد

تراکتورسازی– سپاهان؛ پیکار بزرگ مدعیان شهرستانی/ قلعه نویی باخت خطیبی را می خواهد

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برای تداوم صدرنشینی خود در جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور باید در دیدار برابر سپاهان اصفهان پیروز میدان باشد. دیداری که به اعتقاد خیلی ها، می تواند عیار کار شاگردان رسول خطیبی را عیان کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف سپری می شود و طی آن دو تیم تبریزی حاضر در این پیکارها نیز به مصاف حریفان خود می روند.

بر اساس برنامه، این هفته تیم گسترش فولاد تبریز پنجشنبه در انزلی به میهمانی تیم ملوان می رود و در ادامه بازی های هفته دهم لیگ برتر نیز روز جمعه چهارم مهر حساس ترین بازی هفته بین تیم های تراکتورسازی و سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام می رسد.

بازی بزرگ هفته دهم در تبریز

این بازی که از آن می توان به عنوان بازی بزرگ هفته دهم نام برد، برای هر دو تیم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و شکی نیست که هیچ یک از دو تیم به راحتی برابر حریف تسلیم نخواهد شد.

تیم تراکتورسازی تبریز اکنون دو هفته ای است که صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه می کند و هواداران این تیم از نتایجی که رسول خطیبی و شاگردانش رقم می زنند، رضایت دارند. با وجود صدرنشینی اما فعلا تیم تراکتورسازی از حمایت صد در صدی هوادارانش در بازی های خانگی بهره مند نشده و هنوز تعداد سکوهای خالی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بیشتر از تعداد هواداران تراکتورسازی حاضر در ورزشگاه است.

تراکتور با یک امتیاز صدرنشین می ماند

با همه این اوصاف تیم تراکتورسازی در 10 هفته گذشته نتایجی بسیار خوب کسب کرده و توانسته گوی سبقت را از حریفان برباید. این تیم در بازی های پیشین خود تنها یک بار، آن هم در خانه پدیده مشهد تن به شکست داده و در دیگر بازی هایش، شش پیروزی و دو تساوی به ثبت رسانده است. حاصل این نتایج خوب تیم تراکتورسازی، جمع آوری اندوخته ای به ارزش 20 امتیاز بوده که این تیم را بالاتر از استقلال 18 امتیازی، در صدر جدول قرار داده است.

تراکتوری ها علاوه بر امتیازات خوبی که جمع کرده اند، به لطف گلزنی های مداوم ادینیو، دلیر و نریمان جهان گل آوراژ بسیار مناسبی هم دارند. تراکتورسازی در 9 بازی موفق به زدن 19 گل شده و در سوی مقابل هشت گل دریافتی هم داشته است تا صاحب تفاضل گل 9+ باشد. با این حال تیم تراکتورسازی برای ماندن در صدر جدول باید از تیم سپاهان اصفهان هر سه امتیاز خانگی را بگیرد تا خیالش نیز از بابت حفظ فاصله با تیم های تعقیب کننده راحت تر باشد. تراکتورسازان البته با تساوی برابر سپاهان هم می توانند به احتمال زیاد در صدر جدول باقی بمانند، چراکه تفاضل گل استقلال 18 امتیازی، 6+ است و فقط با یک اتفاق نادر، تیم امیر قلعه نویی می تواند ذوب آهن را در اصفهان با بیش از پنج گل اختلاف شکست داده و جای تراکتورسازی را در صدر جدول بگیرد. دیگر تیم ها نیز به دلیل فاصله امتیازی تقریبا زیاد با تراکتورسازی، فعلا این هفته نمی توانند جایگاه تیم تبریزی در بالاترین خانه جدول را تسخیر کنند.

شکست تیم تراکتورسازی اما این فرصت را در اختیار تیم استقلال تهران قرار خواهد داد تا با برتری برابر ذوب آهن، جای رقیب تبریزی خود در صدر جدول را بگیرد. از طرفی خود سپاهانی ها با پیروزی در تبریز می توانند به یک قدمی صدر جدول برسند و همین امر موجب شده تا این بازی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار باشد.

نتایج برعکس تراکتور و سپاهان در پنج هفته اخیر

اما در آن سوی میدان رقابت عصر آدینه تبریز، تیم سپاهان اصفهان قرار دارد که چند هفته ای بود نتایج خوبی نمی گرفت و همین امر سبب شد تا زلاتکو کرانچار جای خود در نیمکت سرمربیگری این تیم را به حسین فرکی، سرمربی تیم قهرمان فصل گذشته بدهد. این جابجایی البته بر خلاف دیگر تیم ها، در سپاهان حاشیه و سر و صدای زیادی ایجاد نکرد و فرکی با اجازه خواستن از همکار کروات خود، هدایت زردپوشان را به عهده گرفت.

سپاهانی ها فصل را رویایی شروع کردند و در سه هفته آغازین توانستند با پیروزی های مطمئن برابر تیم های پیکان، گسترش فولاد و استقلال تهران صدرنشین لیگ شوند. سیر نزولی تیم سپاهان اما از هفته چهارم و به دنبال شکست عجیب سه بر صفر در خانه تیم نفت تهران آغاز شد و به دنبال آن زردپوشان دیار زاینده رود در پنج دیدار بعدی شان در لیگ برتر چهار تساوی با نتایج مشابه یک بر یک و به ترتیب برابر تیم های فولاد، ذوب آهن ، ملوان و صبای قم رقم زدند و در یک دیدار دیگر خود برابر پدیده در هفته هشتم صاحب پیروزی یک بر صفر شدند.

این در حالیست که تیم تراکتورسازی در پنج بازی اخیر خود چهار پیروزی کسب کرده و تنها یک تساوی، آن هم هفته گذشته در خانه استقلال خوزستان داشته است. با این آمار، نتیجه گیری تیم های تراکتورسازی و سپاهان در پنج هفته اخیر کاملا برعکس همدیگر بوده است. نکته جالب دیگر در خصوص نتیجه گیری تیم های تراکتورسازی و سپاهان در لیگ چهاردهم، پذیرش تنها یک شکست از سوی هر دو تیم در طول 9 هفته، آن هم در یک روز (28 مرداد – هفته چهارم لیگ) بوده است که طی آن تراکتورسازی در مشهد یک بر صفر به پدیده باخت و سپاهان در تهران برابر نفت با سه گل مغلوب شد.

امیدواری اصفهانی ها به عملکرد فرکی

این نتایج که حاصل آن جمع آوری 16 امتیاز و قرار گیری در رده پنجم جدول است، نشان از نوسان تیم سپاهان در هفته های سپری شده از لیگ چهاردهم دارد اما روی کار آمدن حسین فرکی سبب شده تا هواداران این تیم پر افتخار اصفهانی به آینده تیمشان در فصل جاری و البته کسب نتایج خوب امیدوار باشند.

دیدار برابر تراکتورسازی به همان اندازه که برای تبریزی ها مهم است، برای اصفهانی نیز از اهمیت دارد و آنها می خواهند از این بازی بیرون از خانه با دست پر به خانه برگردند. سه امتیاز بازی برابر تراکتورسازی می تواند سپاهان را یک گام دیگر به بالای جدول نزدیک تر کرده و همچنان در کورس رقابت با مدعیان نگه دارد. شکست تیم حسین فرکی در تبریز اما ضمن کمک به تداوم صدرنشینی مطلق شاگردان خطیبی، سپاهان را از بالای جدول دور تر کرده و فرصت بالا آمدن تیم های نفت تهران و پدیده مشهد را فراهم خواهد کرد.

میهمانانی که دست خالی از تبریز برگشته اند

اما تیم سپاهان در شرایطی روز جمعه میهمان تراکتورسازی است که پیش از این، همه میهمانان تیم سرخپوش تبریزی در تابلوی ورزشگاه یادگار امام (ره) نتیجه ای جز شکست را برای خود ندیده اند. فولاد خوزستان، ملوان بندرانزلی، صبای قم، نفت مسجد سلیمان و راه آهن تهران تیم هایی هستند که در هفته های سپری شده از لیگ راهشان به تبریز افتاده و از رقابت با تراکتورسازی چیزی جز باخت عاید آنها نشده است. سپاهان اما تیمی است که می تواند عنوان جدی ترین رقیب و سخت ترین میهمان برای شاگردان رسول خطیبی را داشته باشد چراکه از بین تیم هایی که در پنج بازی خانگی قبلی تراکتورسازی میهمان این تیم بوده اند، تنها تیم فولاد بوده که داعیه قهرمانی داشته و رقیبی سرسخت برای سرخپوشان تبریز محسوب می شده است که البته آن بازی در همان هفته اول لیگ برگزار شد و این در حالی بود که هنوز تیم ها به توانایی های فنی خود و حریفان اشراف چندانی نداشتند.

با این شرایط باید گفت که عیار تیم تراکتورسازی در دیدار جمعه برابر تیم سپاهان عیان خواهد شد و شاگردان خطیبی چنانچه موفق به شکست تیم متحول شده سپاهان شوند، آنگاه باید بیشتر از قبل قابلیت های تیم جوان تراکتورسازی را باور کرد. این پیروزی از طرفی می تواند تیم محبوب تبریزی ها را یک گام دیگر به قهرمانی در نیم فصل نزدیک تر کرده و در فاصله گرفتن از رقبا به این تیم کمک کند.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان از چارچوب بازی های هفته دهم لیگ برتر باشگاه های کشور که آخرین بازی هفته محسوب می شود، از ساعت 17:40 روز جمعه چهارم مهر در ورزشگاه هفتاد هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز به انجام می رسد.

در دیگر بازی های باقی مانده از هفته دهم نیز از ساعت 15:15 جمعه تیم پدیده در مشهد مقدس میزبان پیکان تهران است، از ساعت 17:20 استقلال تهران در فولادشهر اصفهان به میهمانی ذوب آهن می رود و از ساعت 17:30 فولاد خوزستان از تیم نفت تهران پذیرایی می کند.

----------------------------------------
محمود نصیرپور

کد خبر 2377183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha