۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۳۸

همزمان با پاكسازي 100 غار در كشور/

هفت غار در خراسان رضوی پاكسازي مي شوند/ فراخوان عمومي براي حفاظت از غارهاي استان

هفت غار در خراسان رضوی پاكسازي مي شوند/ فراخوان عمومي براي حفاظت از غارهاي استان

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر كل محیط زیست خراسان رضوی با اعلام اينكه روز جمعه دوستداران محيط زيست مردم را به حفاظت از غارهاي استان فرا مي خوانند، گفت: هفت غار خراسان رضوی همزمان با پاكسازی 100 غار در سراسر كشور پاكسازی می شود.

حمید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاكيد بر اينكه غارها گنجينه هاي ارزشمند طبيعي هستند، اظهار كرد: غارهای بزنگان، مغان، كارده، كركس، بیمارآب، تكسرا، آغل سوخته در خراسان رضوی در روز پاكسازی غارها همزمان با سراسر كشور پاكسازی می شوند.

وی به ضرورت فرهنگ سازی برای شهروندان و طبيعت گردان اشاره كرد و گفت: اعضاي نمايندگي انجمن غارنوردان و غارشناسان ايران در خراسان رضوي به اين مناسبت پاكسازي غارها را در دستور كار قرار داده اند.

مدیر كل محیط زیست خراسان رضوی تاكيد كرد: برگزاري اين مراسم در روز هفتم مهر ماه در هفت غار خراسان رضوي با حمايت استانداري و دانشگاه فردوسي صورت مي گيرد.

صالحي افزود: غارنوردان، دره نوردان و طبيعت دوستان نیز روز جمعه (چهارم مهرماه) حمايت از محيط زيست استان به ويژه توجه به غارهاي اين سرزمين را  به عنوان سرمايه هاي طبيعي و ملي را به نمايش مي گذارند.

مدیر كل محیط زیست خراسان رضوی تصريح كرد: پیشگیری از آلودگی غارها و تخریب آنها و آموزش به نسل آينده براي حفظ اين گنجینه های ارزشمند بايد در اولويت دوستداران محيط زيست در استان قرار بگيرد.

 

کد خبر 2377301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha