۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱

آیت الله علوی گرگانی:

جنایات داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارد

جنایات داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارد

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه جنایات داعش درکشتار وحشیانه انسان‌ها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد، گفت: اسلام دین رحمت و پیامبر(ص) الگوی مهربانی برای عالمیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی سیدمحمد علوی گرگانی قبل از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی و رونمایی از سایت اطلاع‌رسانی جشنواره ملی "اسوه حسنه" ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی گروهک تروریستی داعش افزود: جنایات داعش درکشتار وحشیانه انسان‌ها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد و چهره بدی از اسلام نشان داده است در حالی که اسلام دین رحمت و پیامبر(ص) الگوی مهربانی برای عالمیان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف گفت: جهاد دانشگاهی نام با مسمایی است چون مسئله جهاد و خودباوری و روحیه ایمانی و جهادی را توامان در خود دارد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه خارجی‌ها پیش از انقلاب در مباحث علمی ایران را تحقیر می‌کردند و القاب بدی به ما می‌دادند تاکید کرد: بعد از انقلاب نهادهایی مانند جهاد ایجاد شده تا روحیه خودباوری را در مردم ایجاد کند.

وی بیان کرد: جوانان ما باهوش‌ترین جوانان دنیا هستند و بسیاری از مراکز علمی کشورهای بزرگ با حضور اندیشمندان ایرانی فعالیت دارد.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: ما به شرطی که خود را باور کنیم می‌توانیم بسیاری از کارها را خودمان انجام دهیم و خوشبختانه زیر سایه نظام اسلامی شاهد این برکات هستیم.

وی با اشاره به خدمات شایان جهاد دانشگاهی در زمینه‌های محتلف افزود: جهاد دانشگاهی از سوی مسؤلان و خیرین باید حمایت شود زیرا یک دانشگاه عملی است و علم را به صحنه عمل می‌آورد.

این مرجع تقلید افزود: نفس فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حرکت به سوی خداست زیرا خداوند در قرآن همواره مومنان را بر لزوم کار و تلاش هرچه بیشتر برای رسیدن به اهداف دینی خود سوق می‌دهد.

آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: قرآن وعده داده است اگر در راه او تلاش کنیم خدا حتما از ما حمایت می‌کند و فرموده است نتیجه هر تلاش سختی در راه خدا، خرسندی و خشنودی است و نتیجه مسرت‌بخش به دنبال دارد.
 

کد خبر 2377404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha