۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۱

کارلوس کی‌روش:

هیچکس نمی‌تواند کارهای بزرگ کریمی را فراموش کند/ می‌توانستم پله را دعوت کنم!

هیچکس نمی‌تواند کارهای بزرگ کریمی را فراموش کند/ می‌توانستم پله را دعوت کنم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد انتخاب علی کریمی به عنوان دستیارش گفت: هیچکس نمی تواند کمک بزرگی که کریمی به تیم ملی برای صعود به جام جهانی انجام داد را فراموش کند. او بال خوبی برای پرواز دارد و امیدوارم بتواند تجربیات بین المللی اش را در اختیار جوانان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش عصر امروز در نشست خبری معرفی دستیار ایرانی خود گفت: جلسه امروز به خاطر معرفی علی کریمی به عنوان دستیار جدیدم در تیم ملی است. من این افتخار را داشته ام که به عنوان بازیکن با علی کریمی کار کنم و این افتخار بزرگی است که زمانی او را در اختیار داشته ام. هیچکس نمی تواند کارهای والای کریمی در راه صعود تیم ملی به جام جهانی را فراموش کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد روند انتخاب علی کریمی گفت: براساس توصیه ای که فدراسیون فوتبال داشت از علی کریمی دعوت کردیم تا به عنوان یکی از اعضای کادر فنی حضور داشته باشد. باید از کریمی هم تشکر کنم که دعوت ما را قبول کرد و در حالی که از فوتبال خداحافظی کرده پذیرفت تا کنار ما باشد. هدف من این است هر دانش و تجربه‌ای که دارم در اختیار مربیان و بازیکنان قرار دهم و این میراث را برای آنها باقی بگذارم.

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا مربی ایرانی دیگری به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد گفت: بعد از سیاستگذاری که فدراسیون فوتبال خواهد داشت، اواخر دیماه تا اوایل بهمن ماه یک مربی جوان دیگر در سطح آموزشی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت خواهد شد.

وی در مورد برنامه هایی که برای تیم ملی در نظر گرفته است گفت: ما برای آینده تیم ملی دو برنامه را در نظر گرفته ایم، هدف اول ما حضور در جام ملت های آسیاست. باید سخت تلاش کنیم و کار کنیم چرا که حریفان ما در حال کار کردن هستند و قطعا ما هم باید مثل آنها برای موفقیت تلاش کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به کار سخت تیم ملی در جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد: همه حریفان آماده هستند. به نظرم امارات سخت ترین حریف ایران در این دوره از مسابقات است. آنها هفت بازی تدارکاتی را در نظر گرفته اند و در جام خلیج فارس هم شرکت خواهند کرد. بحرین هم همین شرایط را دارد. این تیم هم 6 بازی تدارکاتی انجام می دهد و در کنارش در جام خلیج فارس هم حضور خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هدف تیم ملی موفقیت در این دوره از مسابقات است به علی کریمی چند توصیه کرد و گفت: توصیه اول من به علی کریمی این است که هر چقدر که می تواند برنده باشد. البته هیچ مربی نیست که همیشه برنده باشد اما اگر قرار است کریمی در دوره مربیگری شکستی را متحمل شود امیدوارم دیداری باشد که برابر من بازی خواهد داشت(با خنده).

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل انتخاب کریمی محبوبیت اوست یا عوامل دیگری در این انتخاب دخیل بوده است گفت: نخیر، من کریمی را به خاطر محبوبیتش دعوت نکردم. اگر می خواستم به خاطر محبوبیت مربی انتخاب کنم پله را دعوت می کردم. من فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب دستیارم در نظر گرفته بودم.

وی افزود: من در گذشته چنین تصمیماتی را گرفته بودم. در بین بازیکنانی که من کارشان را دیده بودم علی کریمی شرایط ویژه ای داشت. او وقتی در زمین بود قدرت مربیگری خوبی داشت و به بازیکنانش به خوبی کمک می کرد. وقتی هم روی نیمکت بود به خوبی به ما کمک می کرد. به نظرم علی کریمی تشنه یادگیری است و امیدوارم بتواند تجارب بین المللی زیادی که دارد را به جوانان انتقال دهد.

کارلوس کی روش در پایان گفت: معیارهایی که من برای انتخاب دستیارم داشتم در علی کریمی وجود داشت و اینطور نیست که به خاطر محبوبیتی که دارد او را انتخاب کرده باشم. کریمی بال خوبی برای پرواز دارد و امیدوارم بتواند در تیم ملی هم به من کمک کند.

 

کد خبر 2377598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha