در نیویورک مطرح شد؛

تاکید المعلم بر ضرورت فشار بر حامیان تروریسم برای توقف حمایت از تروریستها

تاکید المعلم بر ضرورت فشار بر حامیان تروریسم برای توقف حمایت از تروریستها

وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیران خارجه کوبا و اکوادور بر ضرورت فشار بر کشورهای حامی تروریسم به منظور توقف حمایتهای خود از آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری سوریه(سانا)، ولید المعلم در ادامه دیدارهای خود با مقامات کشورهای مختلف، با وزیران خارجه کوبا و اکوادور و همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

ولید المعلم در این دیدارها به تشریح مواضع سوریه و تحولات جاری پرداخت و در دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت حفظ اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد  که بر احترام به حاکمیت کشورها و دخالت نکردن در امور آنها تصریح می کندف تاکید کرد.

وی تاکید کرد سازمان ملل متحد باید اعضای خود را به اجرای قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با مبارزه با تروریسم به ویژه قطعنامه 2178 ملزم کند.

ولید المعلم همچنین به ماموریت استفان دی مستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به سوریه و حمایت لازم برای موفقیت ماموریت وی به دور از هرگونه دخالت خارجی اشاره کرد و گفت آموزش و تسلیح و حمایت مالی از آنچه مخالفان میانه رو خوانده می شود، منجر به طولانی شدن بحران و شکست راه حل های سیاسی می شود.

وزیر خارجه سوریه در دیدار با همتایان کوبایی و اکوادوری خود به تشریح تحولات منطقه به ویژه جنایات گروههای تروریستی داعش و النصره و دیگر گروهها پرداخت و بر ضرورت فشار بر کشورهای حامی تروریسم برای توقف حمایتهای خود از تروریستها تاکید کرد.

المعلم همچنین هشدار داد که ائتلاف ضد داعش در حقیقت دربرگیرنده کشورهایی هستند که علیه سوریه توطئه کرده و از تروریسم حمایت کرده اند و این ائتلاف ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد.

وزیران خارجه کوبا و اکوادور هم تاکید کردند کشورهای آمریکای لاتین را در جریان حقایق سوریه برای تاکید بر حمایت آنها از موضع دولت سوریه قرار خواهند داد.

کد خبر 2377638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha