۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰

کلهر به مهر خبر داد:

2 مجموعه‌کتاب از ماجراهای مُژی و سوفی برای بچه‌ها چاپ می‌شود

2 مجموعه‌کتاب از ماجراهای مُژی و سوفی برای بچه‌ها چاپ می‌شود

مژگان کلهر از نگارش، ترجمه و آماده‌سازی 2 مجموعه کتاب برای کودکان و نوجوانان با محوریت 2 شخصیت مژی و سوفی خبر داد.

مژگان کلهر نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار جدید خود گفت: به تازگی نگارش اولین جلد از یک مجموعه 5 جلدی‌ام را به پایان رسانده‌ام. این مجموعه که هنوز نامی برایش انتخاب نکرده‌ام، داستان‌هایی درباره دختری به نام مژده را شامل می‌شود که مژی صدایش می‌کنند.

وی افزود: این مجموعه بعد از توافق و گردهمایی جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان در انتشارات افق شکل گرفته است. دبیر این جمع محمدرضا شمس است و طی جلسات مرتبی که با نویسندگان دیگر در این گروه داریم، قرار است هر نویسنده نگارش کتاب‌هایی را برای بچه‌ها به عهده بگیرد که من هم نگارش این مجموعه 5 جلدی را به عهده گرفتم. اولین جلد این مجموعه «خاراندن ممنوع» نام دارد و داستانش به این موضوع برمی‌گردد که در مدرسه مژده، اعلام می‌کنند که بچه‌ها مواظب باشند چون شپش آمده است. این کتاب علاوه بر مسائل داستانی‌اش، آموزش مسائل بهداشتی به بچه‌ها هم هست.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: هرکدام از داستان‌های این مجموعه 5 جلدی، داستانی مستقل است اما شخصیت اصلی همه آن‌ها مژی است. من این کتاب را به تازگی به نشر افق تحویل داده‌ام.

کلهر درباره اثر دیگر خود گفت:‌ کار دیگرم، ترجمه یک مجموعه کتاب از لارا برگن است که قرار است توسط نشر ماهک به چاپ برسد. این کتاب‌ها ماجراهای دختری به نام سوفی را شامل می‌شود که 6 جلد هستند و تا به حال ترجمه 3 جلدشان را به پایان رسانده‌ام. 3 جلد مورد نظر را به ناشر تحویل داده‌ام اما قرار است تمام مجموعه 6 جلدی به صورت متمرکز و یک‌جا چاپ شود. در هر جلد از داستان‌های این کتاب هم، یک اتفاق برای سوفی می‌افتد.

این مترجم گفت: 3 جلد اول مجموعه در حال حاضر آماده چاپ هستند و بعد از اتمام ترجمه 3 جلد دوم، تمامی مجموعه توسط نشر ماهک به چاپ خواهد رسید.

 

کد خبر 2377820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha