۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

حجت الاسلام يعقوبي:

سخنان متین و منطقی رییس جمهور در سازمان ملل پیام ملت ایران به جهانیان بود

سخنان متین و منطقی رییس جمهور در سازمان ملل پیام ملت ایران به جهانیان بود

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با تجلیل از سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: سخنان متین و منطقی حجت الاسلام روحانی در سازمان ملل پیام روشن ملت ایران به دنیا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: رییس جمهور با این سخنرانی پیام روشن ملت ایران را مردم دنیا رساند.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام روحانی در این سخنرانی از زبان ملت وفادار و با استقامت ایران به غرب گفت که دموکراسی با کوله بار نظامی در جایی شکل نمی گیرد و نمی توان با زور و قلدری و لشگرکشی دموکراسی را در سرزمینی پیاده کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: رییس جمهور مواضع صریح و روشن ملت ایران در زمینه حق غنی سازی هسته ای و استقلال همه جانبه کشور را بیان کرده و به همه سران و ملت های دنیا تأکید کرد که ملت ایران زیر بار هیچ حرف زوری نخواهد رفت.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد به صورت تلویحی به برگزاری یک کنسرت موسیقی دیگر در استان انتقاد کرد و گفت: مسئولان در حوزه کاری خود توجه کنند که اگر یک امر به صلاح جامعه است آن را انجام داده و از اجرای اموری که سبب فساد در جامعه می شوند؛ خودداری کنند.

وی با ابراز نگرانی از برخی مسائلی که در استان پیش می آید، اظهار کرد: با وجود این که قبلا تذکرهایی در این زمینه داده شده اما باز هم شاهد ادامه این ناهنجاری ها هستیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: اگر چه مسئولان امر در استان می گویند که از مسئولین مرکز و رده بالای وزارت خانه برای برگزاری چنین برنامه هایی تحت فشار هستند وگرنه خود آنها مایل به برگزاری این برنامه نیستند اما باز هم برگزاری چنین برنامه هایی مورد تأیید نیست.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: اگر ما پایبند به مسائل دینی هستیم وقتی می بینیم امری موجب فساد در جامعه می شود نباید اجرای آن را بپذیریم چرا که در این برنامه ها آبروی استان به خطر می افتد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در این برنامه ها افراد ناجور و مشکل دار از دیگر استان های کشور به خراسان شمالی سفر می کنند که پایبندی به ارزش های دینی ندارند و فساد را وارد استان می کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ملی ازدواج، اظهار داشت: در نحوه ازدواج این دو معصوم سه درس مهم وجود دارد که لازم است از سوی جوانان امروزی رعایت شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به هنگام، آسان و معنوی بود، اضافه کرد: مشکل ازدواج های امروزی در جامعه ما این است که نابهنگام و به همراه تشریفات و چشم و هم چشمی های نادرست بوده و متاسفانه در برخی موارد نیز ازدواج که امری قدسی و معنوی است به معصیت و گناه آلوده می شود.

امام جمعه بجنورد با انتقاد از برگزاری گناه آلود مراسم های ازدواج در جامعه، افزود: نباید اجازه دهیم بنیان خانواده بر معصیت و گناه دایر شود.

 

کد خبر 2377850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha