۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶

گزيده اخبار خطبه هاي نماز جمعه شهرستانها/

انتقاد از دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس/ لزوم ترویج ازدواج بهنگام و آسان

انتقاد از دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس/ لزوم ترویج ازدواج بهنگام و آسان

بجنورد- خبرگزاری مهر: انتقاد از دیدار حجت الاسلام روحانی با نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه، لزوم ترویج ازدواج بهنگام و آسان و ... از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان با بیان این که هدف اصلی آمریکا از ائتلاف کذایی تشکیل شده مبارزه با داعش نیست بلکه این شعار پوششی برای تضعیف جبهه مقاومت و تخریب پل ارتباطی ایران با مقاومت و حضور فریبکارانه این کشور استکباری در منطقه است، اضافه کرد: باید مسلمانان از این نقشه شوم آمریکا آگاه باشند.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ترک جلسه سخنرانی رئیس جمهور از سوی مسئولان بعضی کشورها را به دلیل شرمساری آنها از جنایت های انجام شده دانست و افزود: ترک جلسه از سوی سران برخی کشور به خاطر اعتراض به سخنان رییس جمهور ایران نبود بلکه آنها از جنایت های خود که از سوی حجت الاسلام روحانی مطرح می شد؛ شرمسار بودند.

حجت الاسلام قلی زاده اضافه کرد: حسن برخواستن سران برخی کشورها از جلسه سخنرانی رییس جمهور ایران این بود که کشورهای مستکبر و خودکامه خود را انگشت نمای مردم دنیا کرده و بیش از پیش مردم دنیا جنایت های آنها را شناختند.

وی با انتقاد از دیدار حجت الاسلام روحانی با نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه، انجام این دیدارها را نادرست و غیرضروری دانست و افزود: جنایت های انگلیس و فرانسه در حق ملت ایران از جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی کمتر نیست.

لزوم ترویج ازدواج بهنگام و آسان

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، با فریبکارانه خواندن طرح اخیر آمریکا برای مقابله با داعش، اظهار داشت: سیاست های شیطانی آمریکا در خاورمیانه و در سراسر دنیا دیگر برای ملت های جهان روشن شده است.

وی ائتلاف مبارزه با داعش را همگان ائتلاف استکباری خواند و افزود: دل آمریکا و کشورهای مستکبر هیچ گاه به حال ملت های مسلمان نسوخته و به همین دلیل نیز مسلمانان باید در این زمینه هوشیار باشند.

حجت الاسلام کوثری در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ملی ازدواج، بر ترویج اسزدواج بهنگام و آسان در جامعه تأکید کرد و گفت: تن دادن به این سنت پسندیده با روش آسان و دوری از تجملات تنها راه برداشتن موانع ازدواج از سر راه جوانان به شمار می رود.

وی هدف ازدواج را دستیابی به آرامش در زندگی دانست و تصریح کرد: جوانان نباید با برگزاری مراسم های ازدواج پرخرج و گناه آلود، آرامش و امنیت را از ابتدای زندگی از خود سلب کنند.

 

کد خبر 2377898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha