۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵

حجت الاسلام ابوترابی:

امروز ایران در اوج اقتدار قرار دارد

امروز ایران در اوج اقتدار قرار دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت قزوین گفت: برخلاف همه تحریم ها و درگیری هایی که دشمن در منطقه ایجاد کرده است امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و سربلندی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به جایگاه و اثرات مثبت امید در زندگی انسانها، گفت: یکی از مهمترین ثمرات امید در زندگی بهره مندی از عنایت و رحمت الهی است.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی بیان داشت: دفاع مقدس و ثمرات آن یکی از نمودهای امید به خداوند و بهره مندی از رحمت الهی است چنانکه دفاع مقدس در ابعاد مختلف ملت ایران را مشمول رحمت الهی قرار داد.

وی ادامه داد: ملت ایران با اطاعت از توصیه قرآن که می فرمود در راه خدا جهاد و هجرت کنید به جبهه های دفاع مقدس روی آوردند و مجاهدت الهی را آغاز کردند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: مجاهدت ایرانیان تنها محدود به یک روز و یک ماه نبود بلکه در تمام آن هشت سال و در همه عرصه ها شاهد مجاهدت های شبانه روزی مردم و جوانان در جبهه ها، دانشگاهها، بازارها و همه عرصه ها بودیم.

حجت الاسلام ابوترابی افزود: نتیجه این مجاهدت ها برخورداری از رحمت الهی در استقلال کشور و تبدیل شدن ایران به یکی از قدرت های برتر جهان است.

خطیب نماز جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش هایی که دشمن طی سالیان جاری برای نظام اسلامی ایجاد کرده است، بیان داشت: جبهه استکبار برخلاف موازین بانک مرکزی ایران را تحریم کرد و از طرفی نیز در فروش نفت کشور اختلال هایی را ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: دشمن حتی تحریم ها را شامل خرید دارو و کالاهای ضروری نیز قرار داده است که این موضوع برخلاف موازین بین المللی و یک عمل غیرانسانی است.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: برخلاف همه این معضلات رهبر انقلاب با تدبیر عالمانه خود همه این تحریم ها و مشکلات را مرتفع نمودند به گونه ای که این تحریم ها آسیبی به ملت و نظام ایران نرسانده است.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با اشاره به درگیری های کشورهای اسلامی بیان داشت: پیش بینی تمام تحلیلگران سیاسی این بود که با سقوط رژیم بشاراسد محور مقاومت دیگر وجود خارجی نخواهد داشت اما با عنایات الهی و کمک های جمهوری اسلامی این پیش بینی نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: دشمن با ناامیدی در سوریه ، نقشه جنایت 50 روزه در غزه را عملی نمود و از طرفی نیز با تجهیز تکفیری ها سعی در اشغال عراق داشت که در این موارد نیز با عنایت الهی حضور مرجعیت و کمک های ایران نقشه های شوم جبهه استکبار و متحدانشان نقش برآب شد.

حجت الاسلام ابوترابی همچنین با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) این روز مبارک را گرامی داشت.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت زائران خانه خدا در مکه بیان داشت: سالروز شهادت این بزرگواران را به خانواده های ایشان و آزادگان بزرگوار تسلیت و تبریک عرض می کنیم و عزت و سربلندی امروز ایران را مدیون جانفشانی های ایشان می دانیم.

کد خبر 2377912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha