۵ مهر ۱۳۹۳، ۹:۱۶

کرمی:

یک هزار نفر در هیئت کوهنوردی استان همدان فعالیت دارند

یک هزار نفر در هیئت کوهنوردی استان همدان فعالیت دارند

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با بیان اینکه یک هزار نفر در خانواده کوهنوردی استان همدان فعالیت دارند گفت: تاریخ ورزش مردم همدان با کوهنوردی گره خورده است.

مهدی کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان همدان از دیرباز مهد پرورش کوهنوردان و سنگنوردان برجسته و بنام کشور بوده است، اظهار کرد: همدان از دیر باز با داشتن اجل ها، اسماعیل زاده ها، مقدم ها، ابریشمی ها و چشمه قصابانی ها و اولنج ها... و نسل جدیدی از هیمالیا نوردان و سنگنوردان در دهه های درج شده در تاریخ، از قطب های کوهنوردی کشور بوده است.

وی افزود: از قدیم کوهستان الوند یکی از تفرجگاه‌ های اصلی مردم همدان بوده که می ‌توان از این پتانسیل برای توریسم ورزشی استفاده کرد زیرا این کوهستان به خوبی با داشتن مناظر طبیعی و رودخانه ظرفیت لازم را در این زمینه دارد.

کرمی با بیان اینکه ورزش کوهنوردی به عنوان یک ورزش رسمی مورد توجه جوانان است، یادآور شد: کوهنوردی نه تنها ورزشی است که باعث تقویت جسم بلکه مفرح روح هم است که جسم و روح همزمان با هم تقویت شده و باعث می شود که انسان در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختی های زندگی ایستادگی و مقاومت کند.

وی با بیان اینکه ورزش کوهنوردی باعث تقویت اراده و اعتماد بنفس می شود، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در خانواده کوهنوردی استان همدان فعالیت دارند و پنج شهرستان تویسرکان، بهار، نهاوند، ملایر و اسدآباد از هیئت ‌های فعال کوهنوردی استان همدان هستند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان درباره امکانات سنگنوردی همدان نیز گفت: سالن سنگنوردی فرهاد میرزاجانی  بزرگترین سالن سنگ نوردی خاورمیانه است که همزمان با میزبانی مسابقات آسیایی آماده بهره‌ برداری و افتتاح شد.

وی گفت: ارتفاع این سالن حدود 24 متر است که با فضایی یکپارچه قابلیت برگزاری کلیه مسابقات سنگ نوردی را دارا می باشد.

کرمی  افزود: پروژه خوابگاه مجموعه صخره نوردی نیز در چهار طبقه بنا شده که طبقه همکف شامل ساختمان اداری، طبقه اول رستورانی با ظرفیت 150 نفر و با امکانات کامل، طبقه دوم شامل خوابگاه ورزشکاران با ظرفیت 80 نفر و طبقه سوم آن نیز شامل سوئیت‌ های ویژه با ظرفیت 20 نفر با تجهیزات کامل است.

 

کد خبر 2378102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha