۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸

کودکان آبادان برای کودکان فلسطین نقاشی کشیدند

کودکان آبادان برای کودکان فلسطین نقاشی کشیدند

در حاشیه دومین شب از همایش «آسمان بچه ها» غرفه های نمایشگاه شاهد نقاشی حدود 70 نفر از کودکان و دانش آموزان آبادان برای هم‌نوعان خود در فلسطین بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین شب از برنامه «آسمان بچه ها» شامگاه یکشنبه 6 مهر ماه با حضور علیرضا قزوه دبیر این همایش، ناصر ابوشریف نماینده گروه جهاد اسلامی در ایران، اسماعیل زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند و جمعی از شاعران و هنرمندان کشورهای مختلف و ایران در نمایشگاه بین المللی اروند آبادان همراه بود.

در ابتدای این مراسم ناصر ابوشریف در سخنان کوتاهی با تاکید بر محور قرار گرفتن مسئله فلسطین در فرهنگ، هنر و سیاست ایران عنوان کرد: موضوع فلسطین محور مسائل ایران قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از فلسطین همواره مورد هجمه های شدید دشمنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به جنگ های اخیر علیه نوار غزه متذکر شد: نوار غزه جمعیت جوانی دارد به گونه ای که 25 درصد این جمعیت را کودکان تشکیل می دهند. رژیم صهیونیستی رژیمی به حق کودک کش است که به این کودکان بی گناه رحم نمی کند، در چنین وضعیتی نوجوانی که در دفاع از خود به تانک های اسرائیلی سنگ می زند نماد مقاومت این مردم است و هر روز بیش از پیش به یاری رسانی جهان اسلام و کشورهای عربی نیازمند است.

این مراسم به اجرای شعرخوانی چهره های بین المللی و ایرانی و اجرای گروه های موسیقی از تاجیکستان اختصاص داشت. در همین راستا از جمله شاعرانی که اشعار خود را خوانش کردند سعید بیایانکی بود که دو شعر با مضمون دفاع مقدس تقدیم به شهدا کرد. وی قبل از خواندن اشعارش گفت: بسیار خرسندم که پس از 10 سال به آبادان، شهر و پایتخت مقاومت آمده ام.

محمود پور وهاب و هادی منوری که خود از رزمندگان دفاع مقدس هستند نیز از جمله شاعران پیشکسوت در این مراسم بودند که به اجرای شعرخوانی پرداختند.

همچنین صالح هواری شاعر فلسطینی ساکن سوریه، تکتم حسینی شاعر افغانستان، فریبا یوسفی، ایمان طرفه، میلاد عرفان پور از ایران، یوشع حیاتی از پاکستان، محمد افسر رهبین از افغانستان، حسین آکین از ترکیه، حسین یونس شاعر مقاومت از لبنان، قاسم آهنین جان و وحید کیانی از آبادان از دیگر شعرایی بودند که در این مراسم به شعر خوانی پرداختند.

از جمله برنامه های دومین شب از این همایش برگزاری نمایشگاه های نقاشی و نامه به کودکان فلسطینی بود که به گفته مسئولان این کارگاه ها تا پایان شب حدود 70 کودک و دانش آموز در آبادان برای کودکان فلسطینی نقاشی کشیدند.
 

کد خبر 2379929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha