عبدالله:

برای احمدزی آرزوی موفقیت می کنم/ آغاز فصل جدید در تاریخ افغانستان

برای احمدزی آرزوی موفقیت می کنم/ آغاز فصل جدید در تاریخ افغانستان

عبدالله ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جهوری جدید افغانستان تاکید کرد امروز آغازگر فصل جدید در تاریخ کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری جمهور، عبدالله عبدالله امروز دوشنبه به عنوان رئیس اجرایی حکومت جدید افغانستان همراه با دو معاون خود سوگند وفاداری یاد کرد.

عبدالله عبدالله پس از بجا آوردن سوگند وفاداری از حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان قدردانی کرد و گفت: صلح، امنیت، حاکمیت قانون، اصلاحات اداری و قانون اساسی از تعهدات من و احمدزی است که برای آن تلاش می کنیم.

عبدالله همچنین ضمن قدردانی از مردم افغانستان به خاطر حضور گسترده پای صندوق های رای تاکید کرد امروز آغازگر فصل جدید در تاریخ افغانستان است و به عنوان یک تیم واحد پس از انتخابات با تشکیل حکومت وحدت ملی متعهد هستیم و بر اساس همکاری و صداقت، باید گام های اساسی برای آینده افغانستان برداشته شود.

وی افزود سیزده سال پیش نخستین انتقال مسالمت آمیز قدرت از استاد ربانی به حامد کرزای صورت گرفت و وی در سیزده سال گذشته زمام قدرت را در دست داشت و باید سپاسگزار کرزای باشیم.

عبدالله ضمن تشکر از جامعه جهانی به خاطر کمک های خود از نیروهای امنیتی افغانستان برای موفقیت حکومت وحدت ملی تحت ریاست اشرف غنی احمدزی ابراز امیدواری کرد.

مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان امروز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد و در این مراسم حدود ۲۰۰ مهمان خارجی به همراه سران کشورهای منطقه و جهان دعوت شده اند. بر اساس توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده سوگند یاد می کند.

کد خبر 2379952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha