۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹

افشین پور خبرداد:

امدادرساني به630 حادثه در گچساران / 33سال ازعدم استقلال آتش نشانی گچساران گذشت

امدادرساني به630 حادثه در گچساران / 33سال ازعدم استقلال آتش نشانی گچساران گذشت

گچساران - خبرگزاری مهر: رئیس آتش نشانی شهرداری گچساران ازمهار و امدادرساني به 630 مورد آتش سوزی و بلایای طبیعی طی یکسال اخیر در شهرستان گچساران خبرداد.

کامبیز افشین پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهرستان گچساران با داشتن دو ایستگاه آتش نشانی، 50 پرسنل ، چهار خودروعملیاتی و یک خودرو امداد و نجات جاده ای با ارائه فعالیت شبانه روزی نقش بسزایی در ایجاد آرامش جامعه دارد.

افشین پور اظهارداشت: ایستگاه شماره یک آتش نشانی گچساران با انجام 295 گزارش حادثه ای و ایستگاه شماره دو با 385 مورد،‌خدمات قابل توجهی را به مردم گچساران ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه در طی یکسال اخیر بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مردم و شرایط جوی شاهد اتفاقات ناگواری در زمینه محیط زیست و نیروی انسانی بودیم، افزود: آتش سوزی های کوه دیل،چم شیر، گناوه و... بدلیل خطای انسانی خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست منطقه وارد کرد.

رئیس آتش نشانی شهرستان گچساران تصریح کرد: آتش نشانی درون شهری هیچ گونه وظیفه ای مبنی بر اطفاء حریق در مناطق کوهستانی ندارد اما در تمامی آتش سوزی های جنگل ها سریعا خود را به محل حادثه رسانده است.

افشین پور همچنین کمبود امکانات در آتش نشانی گچساران را تایید کرد و افزود: کمبود امکانات در واحد آتش نشانی شهرداری گچساران در زمینه برخی حوادث وجود دارد اما در مواقع آتش سوزی به موقع و با تجهیزات کامل در منطقه حضور پیدا کرده ایم.

مسول آتش نشانی شهرداری شهرستان گچساران افزود: متاسفانه هیچکدام از نیروهای ایستگاه های آتش نشانی شهرداری گچساران مجهز به لباس ضد حریق نیستند و این مضوع مهم، ایمنی کار را برخلاف مقررات کاهش می دهد.

وی با انتقاد از شایعاتی که در خصو ص عدم وجود آب در تانکرهای آتش نشانی گچساران مطرح شده است، اظهارداشت: مخازن آب ایستگاه های آتش نشانی گچساران با ظرفیت چهار هزار لیتر آب به طور روزانه آب گیری می شود.

افشین پور یادآور شد: ایستگاه های آتش نشانی شهرداری گچساران علاوه بر اطفاء حریق طی یکسال گذشته ماموریت های مربوط به نجات غریق، تصادفات، از بین بردن حیوانات موذی را نیز با موفقیت انجام داده است.

33سال ازعدم استقلال  آتش نشانی گچساران گذشت

رئیس آتش نشانی شهرداری گچساران بیان کرد: در شهرهای بزرگ با تشکیل کارگروه، نیروهای داوطلب  تحت نظارت فرمانداری و بخشداری منطقه  در رابطه با بلایای طبیعی از جمله سیل ، زلزله ، آتش سوزی آموزش داده می شود.

وی با انتقاد از عدم استقلال آتش نشانی گچساران پس از گذشت 33 سال از تاسیس تصریح کرد: 90در صد آتش نشانیها در شهرهای مختلف ایران به صورت سازمان مستقل فعالیت می کنند.

افشین پور افزود: با توجه به قدمت آتش نشانی شهرستان گچساران که از سال 1360 تاسیس شده همواره با مشکل عدم استقلال برخوردار بوده است.

وی در پایان با گرامیداشت روز آتش نشان از تلاش های همه فعالان این عرصه قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، روز هفت مهر هرسال به مناسب گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان در بمباران سال 1359 پالایشگاه آبادان که در حین عملیات مهار آتش  به بمباران هواپیماهای عراقی به شهادت رسیدند، به نام روز" آتش نشان "نامگذاری شده است.

 

کد خبر 2380068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha