۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶

اعلام زمان اجرای توافق همکاری کی یف و اروپا/ مجسمه لنین در خارکف به زیرکشیده شد

اعلام زمان اجرای توافق همکاری کی یف و اروپا/ مجسمه لنین در خارکف به زیرکشیده شد

اعلام زمان اجرای توافقنامه همکاری کی یف و اتحادیه اروپا و زیر کشیدن مجسمه لنین در خارکف از جمله تحولات مرتبط با ناآرامی های اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، پترو پوروشنکو رئیس‌ جمهوری اوکراین از اجرای کامل توافقنامه همکاری اوکراین و اتحادیه اروپا از اول نوامبر (10 آبان) خبر داد.

رئیس جمهوری اوکراین توافقنامه میان کی یف و اتحادیه اروپا را نماد پیروزی دیپلماسی اوکراین در همکاری با دیپلماسی کشورهای اروپایی معرفی کرد و به ضمانت های ارائه شده در زمینه دسترسی به بازارهای اروپا و حفظ جایگاه خود اشاره کرد.

خبر دیگر اینکه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن نادرست خواندن اظهارات آمریکایی‌ ها درباره اوکراین به تصاویر منتشر شده بالگرد سرنگون شده اشاره کرد که ادعا می شد در اوکراین ساقط شده اما پس از مدتی گزارشهایی درباره سقوط این بالگرد در سوریه منتشر شد.

راشاتودی نیز گزارش داد که مجسمه لنین یکی از بزرگترین بناهای یادبود از ولادیمیر لنین در خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین به زیر کشیده شد.

بر این اساس سه هزار نفر از فعالان اجتماعی با هدف نشان دادن حمایت خود از مقامات کی‌ یف در خارکف تجمع کرده و با بالا رفتن از مجسمه لنین و نوشتن شعارهایی بر روی آن باعث سقوط این مجسمه شدند و در نهایت این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین در اظهاراتی بار دیگر روسیه را متهم به تلاش برای منزوی ساختن کی یف کرد و گفت این یک هدف و یک برگ برنده برای مسکو است و آنها به جزو تهاجم نظامی و عملیات ارتش علیه اوکراین موضوع انرژی و تامین گاز طبیعی را دستاویزی برای آزار اوکراینی ها قرار داده اند.

کد خبر 2380070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha