مولوی دوست خبر داد:

14 ادیب و هنرمند از پنج کشور جهان میهمان پنجمین «باران غدیر»

14 ادیب و هنرمند از پنج کشور جهان میهمان پنجمین «باران غدیر»

دبیر اجرایی پنجمین همایش باران غدیر از حضور 14 میهمان از کشورهای هند، ترکیه، تاجیکستان، لبنان و پاکستان در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد رضا زائری دبیر علمی این همایش و هادی مولوی دوست دبیر اجرایی آن در تالار اوستای حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست خبری هادی مولوی دوست دبیر اجرایی این همایش در سخنانی اظهار داشت: همایش امسال در فاصله 15 تا 19 مهر ماه و با حضور میهمانانی از کشورهای لبنان، تاجیکستان، هند، ترکیه و پاکستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این همایش روز سه‌شنبه 15 مهر و از ساعت 15:30 دقیقه در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. در کنار آن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی نیز در فاصله روزهای 17 تا 18 مهرماه این همایش با شرکت مدعوین ما برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با شااره به میهمانان خارجی این همایش گفت: امسال از کشور لبنان جرج شکور، اسقف جرج صلیبا که اسقف اعظم جبل عامل به شمار می‌رود، دکتر ندا ابومراد، دکتر هیاف یاسین، رهیف الهاج و لواء الشکور در این همایش حضور دارند. از کشور تاجیکستان نیز دو شاعر با عنوان‌های دارا نجاتف و رحمت نذری به ما می‌پیوندند. از پاکستان نیز احسان اکبر، سید اعجاز رحمانی و افتخار عارف مهمان همایش ما هستند و از هندوستان نیز متین صدیقی دیوبندی. در کنار این افراد مشتهیر کاراکایا از ترکیه و سید محمد شعاع فاخر از ایران نیز میهمان ویژه همایش باران غدیر هستند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مدعوین ویژه این همایش خبر داد و افزود: اجرای تابلوهای نقاشی خط هنرمند نقاش آقای نقاشیان و راه‌اندازی کامل پایگاه اینترنتی باران غدیر نیز از برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

به گفته دبیر اجرایی این همایش دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و نیز نخبگان فکری و فرهنگی و نیز برخی از مراجع عظام تقلید نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از همایش باران غدیر در ایران است.

وی در عین حال تاکید کرد: در این دوره از باران غدیر میهمانانی ار عراق و اقلیم کردستان و نیز چند کشور اروپایی نیز به این همایش دعوت شدند که به دلایل مختلف موفق به حضور در این همایش نشدند. 

کد خبر 2380087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha