۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱

طلایی در جلسه شورای شهر:

انتقاد از تبدیل خیابان ولیعصر به خیابان برج‌های تجاری/ کاری نکنیم که خیابان 17 شهریور به وضعیت سابق بازگردد

انتقاد از تبدیل خیابان ولیعصر به خیابان برج‌های تجاری/ کاری نکنیم که خیابان 17 شهریور به وضعیت سابق بازگردد

رئیس شورای شهر تهران با اعتراض به ساخت و ساز هتلی 17 طبقه در خیابان ولیعصر گفت: خیابان ولیعصر به خیابان چنار مشهور است که باید به خیابان برج‌های تجاری تغییر نام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طلایی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به ساخت و ساز هتلی 17 طبقه در باغ پسیان واقع در خیابان ولیعصر گفت: این خیابان در سال 90 به ثبت ملی رسیده و در سال 91 ساخت هتلی در زمین 2 هزار و 600 متری این باغ که 100 اصله چنار 70 ساله دارد  از سوی کمیسیون ماده 5 مجوز گرفته است، البته این کمیسیون تعداد طبقات هتل را از 31 طبقه، به 17 طبقه کاهش داده است و بر اساس دستور کمیسیون این پروژه باید به صورتی انجام شود که کمترین قطع درخت را داشته باشد که این نشان از آن دارد که قطع درخت برای ساخت و ساز را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: خیابان ثبت شده ولیعصر مشهور به خیابان چنار است که باید به خیابان برج های تجاری تبدیل شود همچنین در صورت ساخت هتل در این زمین مطمئنا باقی درختان باغ نیز نابود می شود.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، این زمین در پهنه N111 قرار دارد و تراکم آن 9 طبقه است و همچنین این پروژه با مشکلات ترافیکی منطقه همخوانی ندارد.

طلایی همچنین به تجمع هفته گذشته اصناف خیابان 17 شهریور اشاره و تصریح کرد: کاری نکنیم که با هزینه ای که صرف پیاده‌رو‌سازی در خیابان شده دوباره مجبور به بازگشایی آن شویم.

چمران در ادامه تذکر داد: خیابان ولیعصر ثبت ملی نشده بلکه درختان آن ثبت شده است.

در ادامه حکیمی پور با اشاره به مصوبه شورا در خصوص تخصیص 2 درصد از عوارض شهرداری به ایمنی ساختمان ها خاطر نشان کرد: قرار بود 100 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یابد که تاکنون 16 میلیارد تومان اختصاص یافته و به شهرداری یادآوری می‌کنیم که در هنگام بررسی تفریغ بودجه سال 92 و 93، ریال به ریال محاسبه می کنیم و هیچگونه انحراف بودجه ای را قبول نداریم.

کد خبر 2380853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha