۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲

خرید تضمینی خرما در هرمزگان آغاز شد

خرید تضمینی خرما در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرتعاون روستایی استان هرمزگان گفت: خرمای تولیدی باغداران شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بستک در سراسراستان بجز حاجی آباد به صورت تضمینی خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه رادمنش صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هرمزگان از قطب‌های تولید خرما در کشور است بیان داشت: برای خرید تضمینی خرمای نخل‌داران استان هرمزگان مراکز خرید در نقاط مختلف استان ایجاد و کار خرید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه سالانه 145 هزار تن خرما در استان هرمزگان تولید می‌شود گفت: عمده تولید خرما در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس صورت می گیرد.

رادمنش گفت: در راستای حمایت دولت از بخش کشاورزی خرید تضمینی خرما انجام می شود.

وی تصریح کرد: 10 مرکز خرید در استان هرمزگان خرمای کشاورزان را به صورت بسته بندی در کارتن‌های 1 تا 10 کیلوگرمی خریداری می‌کنند.

مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان افزود: براساس قیمت تعیین شده خرمای درجه یک رقم مضافتی هر کیلوگرم 1185تومان، خاصویی و کلیته 920 تومان، خنیزی وشاهانی و مرداسنگ 820 تومان و سایر ارقام 650 تومان خریداری می شود.

رادمنش بیان کرد: سازمان تعاون روستایی این آمادگی را دارد که تا 20 مهرماه خرمای تولیدی باغداران در سراسر استان هرمزگان و از از ابتدای آبانماه لغایت 30 آذرماه خرمای تولیدی در حاجی آباد را از دست باغداران بدون واسطه خریداری کند.

وی با بیان اینکه خرماهای خریداری شده درب سردخانه ها تحویل می گردد افزود: باغداران با دریافت 80درصد بهای محصول به مدت 4ماه مهلت دارند محصول خود را تحویل گرفته و باقیمت بالاتری به فروش برسانند درغیر اینصورت 20درصد مانده محصول بعد از این مدت در وجه باغداران پرداخت می شود.

هرمزگان به لحاظ کشت نخیلات رتبه دوم و تولید محصول رتبه سوم کشوری پس از استان‌های کرمان و بوشهر دارد.

 

 

کد خبر 2381528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha