۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

معممی مقدم:

مبلغان مردم را به سمت نذرهای فرهنگی سوق دهند/ ظرفیت بانوان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مبلغان مردم را به سمت نذرهای فرهنگی سوق دهند/ ظرفیت بانوان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مبلغان در فعالیتهای خود مردم را به سمت نذرهای فرهنگی اعم از کتاب، تهیه قرآن، ادعیه و مفاتیح برای جلسات و اماکن مذهبی و ... سوق دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معممی مقدم ظهر چهارشنبه در جمع مدیران مراکز و موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در لرستان در سخنانی به ضرورت ایجاد تعامل و هم افزایی میان این مراکز تحت عنوان "جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی" تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظام بسیار ثروتمندی در حوزه نیروی انسانی است ادامه داد: محور اجتماع فعالیتهای مراکز و نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی انجام کار فرهنگی با رویکرد تقویت و ترویج فرهنگ دینی است.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت نهادها با قرائت های مختلف در جبهه مردمی انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر 91 هزار هیئت مذهبی و 80 هزار مداح در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار کانون فرهنگی و تبلیغی در حوزه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: همچنین بیش از سه هزار انجمن اسلامی، پنج هزار و 200 خانه و موسسه قرانی و 384 شورای هیئات مذهبی در کشور فعال است.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وجود 384 کانون مداحان و ذاکرین در شهرستانهای مختلف کشور یادآور شد: ظرفیت بیش از دو هزار روحانی اعزامی و مستقر، هزار و 100 نفر عضو جمعیت بانوان فرهیخته  و بیش از 110 مدرسه صدرا در کشور وجود دارد.

معممی مقدم با طرح این سوال که آیا مطابق این ظرفیت عظیم آیا کار فرهنگی صورت گرفته است بیان داشت: باید در این زمینه بررسی صورت گیرد که چقدر فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه موثر بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به همت مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در کشور قدم های خوبی برداشته شده است یادآور شد: در راستای ایجاد هم افزایی هرچه بیشتر در مقیاس استانی به دنبال تدوین سند تحول جبهه فرهنگی انقلاب هستیم.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان مراکز وابسته به این سازمان بیان داشت: در این زمینه تفاهم نامه ای میان حجت الاسلام روحاني نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دریکوند رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، مهدی قره‌‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و حجت‌الاسلام کوشکی مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی منعقد شده است.

معممی مقدم محتوای این تفاهم نامه را گسترش برنامه های قرآنی به سطح هیئات مذهبی عنوان کرد و ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه مقرر شد که سهم هیئات مذهبی از ظرفیت 650 هزار نفری صحیح خوانی قرائت قرآن امسال نزدیک به 200 هزار نفر باشد.

وی با بیان اینکه برش استانی این تفاهم نامه نیز تدوین خواهد شد ادامه داد: سهم هیئات مذهبی استانهای مختلف کشور در این زمینه مشخص می شود.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه کار فرهنگی بیان داشت: حوزه تاثیرگذاری تشکلهای مردمی بهتر از ادارات و دستگاهها است.

معممی مقدم خواستار توجه ویژه به موضوع نذر فرهنگی در برنامه ها و مناسبت های مختلف شد و گفت: در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم که انتظار می رود مبلغان در فعالیتهای خود مردم را به سمت نذرهای فرهنگی اعم از کتاب، تهیه قرآن، ادعیه و مفاتیح برای جلسات و اماکن مذهبی و ... سوق دهند.

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته تا مجوز به هیئت های مذهبی داده شود که مربی قرآن، روحانی، مداح و رابط فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در همایشهای توجیهی امسال هیئات مذهبی مسئولان موسسات قرآنی هم می توانند شرکت کنند ادامه داد: فعالان قرآنی در ماه محرم و صفر می توانند نمایشگاهی از فعالیتهای خود را برپا کنند.

معممی مقدم با بیان اینکه باید در ایام محرم و صفر نیز تغذیه فکری مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: مصمم هستیم که مجوز هیئات مذهبی را به شرط دارا بودن مربی قرآن تایید کنیم تا ضریب نفوذ فعالیت های قرآنی را در هیئات و مجالس مذهبی افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بانوان و ضرورت فعالیتهای فرهنگی برای این قشر تاکید کرد و گفت: به اعتقاد من زنان عامل پیروزی یا شکست برنامه های اقتصاد مقاومتی هستند که این موضوع نشان دهنده ظرفیت عظیم موجود در این بخش از جامعه است.

کد خبر 2381802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha